Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Juiste Kassenfolie (licht intensiteit)


William Jellesma

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

 

Ik heb een brandende vraag omtrent het juiste folie voor een eigen gemaakte kas.

Ik heb deze week een dekkleed besteld en inmiddels ontvangen, maar toen ik de doos open deed zag ik dat het zeil niet zo transparant was als wat ik wel had gehoopt. Het zeil wat ik gekocht heb is "gewapend wit/transparant" het laat licht door en is te vergelijken met zo'n zeil wat je gebruikt voor een partytent.

Een folie wat speciaal gemaakt is voor een kas is vele malen duurder maar ook meer transparant dan die ik nu heb.

 

Mijn vraag is nu, hoeveel licht moet een folie door laten voor mijn tomaten, paprika etc. Sommige kassen worden bekalkt en dat laat dan ongeveer evenveel licht door (denk ik)

 

Kan ik dit zeil prima gebruiken?

 

Alvast dank. Groet William

Tuinieren volgens www.natuurlijkemoestuin.be

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn weten kun je het gebruiken. Echte kasfolie laat inderdaad wat meer licht door. Maar of het veel uitmaakt.??

In de zomer in iedergeval niet.

 

Ik dacht ook dat gewapend folie een stuk korter mee gaat/ garantie. Ik ken het in de groene uitvoering en daar zit 2 jaar garantie op.

Kasfolie 4 jaar en er zijn zelfs varianten met 8 jaar garantie, en gelijk een heel stuk duurder.

Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop .

De kleinste met de grootste keuze.

http://www.windindewilgen.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...

Kasfolie hoeft niet alle licht door te laten . Het is dus geen probleem als de folie niet helder of gekleurd is. In de hoogzomer is het zelfs een voordeel, dan gaan professionele kaseigenaren immers hun kas bekalken.

De folie van Hornbach, die ook witte draden heeft is van slechte kwaliteit, hij is niet UV bestendig en viel bij mij na twee jaar al uit elkaar.

Er is eigenlijk maar een ding belangrijk bij kasfolie , en dat is de UV bestendigheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zo'n 16 jaar geleden echte kassenfolie aangebracht.

Geniet daar nog steeds van, jaarlijks schoonmaken en verder niets.

Begint nu wel enkele gaatjes te vertonen door hagelbuien, maar verder is het nog steeds in goede conditie.

Denk dat dit uiteindelijk veel goedkoper is dan om de paar jaar vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...