William Jellesma Posted February 23, 2019 Share Posted February 23, 2019 Hallo allen, Ik heb een brandende vraag omtrent het juiste folie voor een eigen gemaakte kas. Ik heb deze week een dekkleed besteld en inmiddels ontvangen, maar toen ik de doos open deed zag ik dat het zeil niet zo transparant was als wat ik wel had gehoopt. Het zeil wat ik gekocht heb is "gewapend wit/transparant" het laat licht door en is te vergelijken met zo'n zeil wat je gebruikt voor een partytent. Een folie wat speciaal gemaakt is voor een kas is vele malen duurder maar ook meer transparant dan die ik nu heb. Mijn vraag is nu, hoeveel licht moet een folie door laten voor mijn tomaten, paprika etc. Sommige kassen worden bekalkt en dat laat dan ongeveer evenveel licht door (denk ik) Kan ik dit zeil prima gebruiken? Alvast dank. Groet William Quote Tuinieren volgens www.natuurlijkemoestuin.be Link to comment Share on other sites More sharing options...
William Jellesma Posted February 25, 2019 Author Share Posted February 25, 2019 Niemand? Quote Tuinieren volgens www.natuurlijkemoestuin.be Link to comment Share on other sites More sharing options...
windindewilgen Posted February 25, 2019 Share Posted February 25, 2019 Bij mijn weten kun je het gebruiken. Echte kasfolie laat inderdaad wat meer licht door. Maar of het veel uitmaakt.??In de zomer in iedergeval niet. Ik dacht ook dat gewapend folie een stuk korter mee gaat/ garantie. Ik ken het in de groene uitvoering en daar zit 2 jaar garantie op.Kasfolie 4 jaar en er zijn zelfs varianten met 8 jaar garantie, en gelijk een heel stuk duurder. Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tani Posted April 16, 2019 Share Posted April 16, 2019 Kasfolie hoeft niet alle licht door te laten . Het is dus geen probleem als de folie niet helder of gekleurd is. In de hoogzomer is het zelfs een voordeel, dan gaan professionele kaseigenaren immers hun kas bekalken. De folie van Hornbach, die ook witte draden heeft is van slechte kwaliteit, hij is niet UV bestendig en viel bij mij na twee jaar al uit elkaar.Er is eigenlijk maar een ding belangrijk bij kasfolie , en dat is de UV bestendigheid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mearn Posted April 16, 2019 Share Posted April 16, 2019 Heb zo'n 16 jaar geleden echte kassenfolie aangebracht.Geniet daar nog steeds van, jaarlijks schoonmaken en verder niets. Begint nu wel enkele gaatjes te vertonen door hagelbuien, maar verder is het nog steeds in goede conditie.Denk dat dit uiteindelijk veel goedkoper is dan om de paar jaar vervangen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts