Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo allemaal,

Ik maak even een beginnetje, er komt nog wel meer bij

Ik ben mijn zaden collectie aan het uitzoeken en opschonen, dus het meeste ben ik aan het opmaken.

Heb zaden van verschillende tomaten over deze neem ik mee voor een eventuele zadentafel?

Wat ik over heb:

- zaailing courgette (black beauty)

- zaailing spaghetti pompoen

- zaailing stokroos donkerrood (enkel)

- zaailing stokroos roze (dubbel)

-zaailing stokroos rood (dubbel)

- zaailing agastage after eight

- zaailingen paprika (blok, rood en groen mix)

- mijn braam chester thornless heeft zich uitgezaaid, dus overal komen nu kleine bramen op...

- stek kruipthijm

- stek keukenthijm

- stek oregano thijm

- stek oregano

- stek bonte oregano

- stek gele framboos

- ik kan stekken maken van een tayberry ( wel de stekel variant en een flinke groeier)

- op verzoek kan ik van mijn rabarber stekken nemen. Wel een zure...

Ik zoek:

Stek citroenthijm

Aardbeien stekken (evi 2, elianny, Elsanta en malwina)

Stek knoflookbieslook

Stekken van gele of witte pioenroos

Stek van phloxen zalmroze

Een hang/pot tomaatje voor in een hanging basket.

Ik heb problemen met mijn stoksnijbonen....blijkbaar ben ik mijn groene "touch" kwijtgeraakt...

Bonen komen niet op of verrotten ... dus als iemand voor mij twee potjes met vijf snijbonen kan leggen? Zou ik al erg blij zijn....ik vind ze zo lekker....de thuiskok echter minder die treurt er niet om...

Erny krijgt: Geelwortel (jet) mais (envelop rinske) 2x thijm (Jorieke), stek roos paarsbloeiend, roze framboos, zaailing stokroos (dr) zaailingen helleborus (groot) en bonenkruid, thijm, oreganothijm en hot n spicy en paarsbloeier

geeft: iets met bonen en peperplanten, smeerwortel

Loes: krijgt kruipthijm en citroenkruipthijm en framboos roze en oregano hot n spicy. geeft : knoflookbieslook en citroenthijm

aangepast door Gast
Geplaatst:

Ik heb een stekje knoflookbieslook voor je. En met een beetje geluk ook de citroentijm maar die heeft een paar watergeefrondes gemist dus even zien of dat goed blijft gaan.

Zou ik kruiptijm mogen? Die zijn hier gesneuveld bij het straten van de achtertuin.

En wat moet ik me voorstellen bij oregano thijm?

Geplaatst:

Ik heb wel zin in die donkerrode Stokroos. Ooit gaat het lukken en heb ik een bloeiende Stokroos in mn tuin.

En wat staat er verder nog op ons lijstje? O.a. thijm... en een mooi bloempje...

Geplaatst:

@loes: oregano thijm (sjips...ben het kaartje wat er bij zat kwijt) het is een oregano soort...zodra ik de naam gevonden heb laat ik het je weten. Plantje ziet eruit als oregano, maar ruikt ook thijmachtig

Ik houd mij aanbevolen voor knoflookbieslook en Citroen thijm. Ik heb ook Citroen kruipthijm, zal ik daar een stekje van nemen? En de gewone?

@ Erny: ik kan de kleur van de stokroos niet garanderen, heb het zaad wel van een paarsbloeiende genomen....

Ik neem van jorieke voor jouw twee thijmplantjes mee. Wil je nog meer stekken?

Ik heb nog een paarsbloeier voor je. Margrietachtig bloeit de hele zomer maar dan paars met geel hartje.

Geplaatst:
@loes: oregano thijm (sjips...ben het kaartje wat er bij zat kwijt) het is een oregano soort...zodra ik de naam gevonden heb laat ik het je weten. Plantje ziet eruit als oregano, maar ruikt ook thijmachtig

Ik houd mij aanbevolen voor knoflookbieslook en Citroen thijm. Ik heb ook Citroen kruipthijm, zal ik daar een stekje van nemen? En de gewone?

post160304.html?#p160304 deze? "Thymus pulegioides Tabor"

ik zoek eigenlijk een alternatief voor mijn huidige oregano. deze wordt te groot voor mijn vakken en groeit zo hard dat ik er niet tegen kan eten. maar als het naar tijm smaakt schiet dat ook niet erg op.

citroen kruipthijm is ook leuk

Geplaatst:

Leuk Ciska, doe maar die geelhartige paarse. Is het een vaste plant?

En welke andere mooie bloem uit je mtfd lijstje had ik nou ook nog gereserveerd bij je?

En alle tym die je kwijt wilt, in de hoop dat het de winter gaat overleven.

Dan lijkt me die Oreganotym ook wel handig, de Oregano groeit hier wél goed.

Geplaatst:

@ Loes': zal ik dan een stekje maken van oregano hot n spicy? Die blijft kruidig en is niet zo een woekeraar zoals de gewone oregano...ik zit namelijk met hetzelfde probleem maar omdat de bijen zo blij zijn met de oregano mag ie blijven. Ik zelf vind er geen smaak aanzitten de hot n spicy blijft wel kruidig...

@ Erny, ik neem de thijm mee, ik maak gewoon wat stekken van oregano hot n spicy, en oregano thijm voor je...ja is een vaste plant en ik zal nog even kijken welke andere paarsbloeier je nog van mij kreeg.....wist het uit het blote hoofd niet meer

Geplaatst:

Deze: " rapsody in blue , paarsbloeiend", heb ff de pb opgezocht.

En ook een stek van de Roze Framboos en die Helleborussen.

Hot'n Spicy klinkt goed.

Geplaatst:
@ Loes': zal ik dan een stekje maken van oregano hot n spicy? Die blijft kruidig en is niet zo een woekeraar zoals de gewone oregano...ik zit namelijk met hetzelfde probleem maar omdat de bijen zo blij zijn met de oregano mag ie blijven. Ik zelf vind er geen smaak aanzitten de hot n spicy blijft wel kruidig...

precies de rede waarom de oregano hier nog in de tuin staat, misschien moet ik die maar gewoon naar de siertuin verplaatsen. oregano hot en spicy wil ik dan wel proberen.

• 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...