Ga naar inhoud

Knoflook met ''opgezwollen'' blaadjes

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een week of twee geleden uitgelopen knoflooktenen in een bloempot gezet (binnen). Ze groeien lekker, maar gisteren zag ik ineens dat de blaadjes opzwellen, als ballonnen! Iemand een idee hoe dit kan?

Ik heb er foto's van gemaakt, hoop dat het een beetje te zien is.

knoflook1.jpg

knoflook2.jpg

(sorry, het lukt me niet de foto's kleiner te maken)

Geplaatst:

Ik denk dat je gelijk hebt. Ik dacht dat er lucht in zat, maar toen ik net in een blaadje kneep spoot er vocht uit. Voorlopig maar geen water geven dus!

Geplaatst:

Ben je zeker dat het knoflook is?

Het lijkt op een cactusachtige die water opslaagt om droge periodes te overleven

edit: Volgens mij staat hij te warm en te nat.

Het is denk ik de warmte die ervoor zorgt dat hij water opslaagt.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Gewoon buiten zetten. Met een beetje geluk (nou ja... eerlijk gezegd hoop ik het niet), komt er nog een vrieskou overheen. Dat is gunstig voor de knolvorming.

Je brengt me wel op een idee: nog wat extra knoflook in een pot zetten.. niet voor de knol, maar voor het loof straks... voor in de salade ed. Maar die pot zet ik dan voorlopig ook gewoon buiten om zich te ontwikkelen (pot uienloof er straks naast.... )

Geplaatst:

Als je ze toch binnen wilt houden, zou ik geen water meer geven tot de bladeren weer hun normale vorm hebben...en wacht dan nog enkele dagen.

Het hangt af van het soort knoflook (sorftneck of hardneck) of ze binnen een bol gaan vormen of niet.

Staan ze aan een zuidraam?

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...