Geplaatst: 21 april 201411 j Auteur Denk je ook bij het zaaien van tussengewassen wel aan de vruchtwisseling?Je wordt er niet blij van als je in de hele tuin knolvoet krijgt.Koolgewassen:tuinkersbladkoolrucolapaksoitatsoigriekse kersmizunabladmosterdraapsteeltjesmibunaaziatisch mesclunpalmkoolmeiraapjesradijsjes nee daar houd ik bewust geen rekening mee Ik heb een tuin van 12 vierkante meter dus dan is vruchtwisseling sowieso al vrij zinloos. En door juist een meer permacultuurachtige methode met verschillende planten door elkaar, altijd een bedekte bodem etc. in te zetten is het de bedoeling dat je een veel gezondere bodem krijgt met veeeeel meer verschillende soorten micro-organismen, schimmels etc. dan als je aan vruchtwisseling doet; op die manier is de kans dat je knolvoet of welke ziekte dan ook krijgt een stuk kleiner, en als je hem wel krijgt is de kans dat je al de juiste organismen in je grond hebt om terug te slaan een stuk groter. Ja en mocht het toch gebeuren dat je het krijgt, dat is dan jammer... dan maar een poosje geen kolen! schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.