Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik vond eitjes onder de bladeren van een struik die onder de bladluis zit. Ik deed een paar blaadjes met die eieren in een potje + een blaadje met groene bladluisjes.

Na een paar dagen zat het potje vol vliegende luizen. Ik dacht dus dat het eieren waren van de vliegende luizen.

Nu een week later zie ik het potje vol lieveheersbeestenlaveren zitten In de tussentijd kneep ik buiten de eieren plat omdat ik dacht dat het van de vliegende luizen waren.

Oke dom dom dom.

Maar hoe zit het nu met de groene luizen/vliegende luizen? Verpoppen ze zelf of iets?

full23265732_b.jpg

Deze zitten in het potje (en straks op de struik).

Overigens toen ik googlde op eieren bladluis vond ik deze foto vandaar de verwarring.

full26431949_b.jpg

Voedselkollektief Almere

Biologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs

Geplaatst:

als er teveel luizen in een kleine ruimte komen ontstaan er vliegende typjes, vandaar die vliegende luizen; die luizen worden levend geboren uit de mammaluis; alleen in de winter zijn er eitjes die in de lente uitkomen en het luizencircus weer op gang brengen

die gele eitjes zijn van het lieveheersbeestje en de larven die zwarte kruipertjes; google is niet altijd betrouwbaar...als ik google op eitjes lieveheersbeestje vind ik ze wel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...