Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben de grond aan het bewerken om mijn nieuwe serre te verplaatsen.Nu waar de serre komt te staan stond vroeger gras en wat rommel.Nu heb ik de eerste 20 cm af gegraven en alles omgespit.Nu is mijn vraag of het nog nodig is om alles te fresen en hoeveel compost ik volgende week zou gaan halen voor een oppervlakte 7x3m.Ik denk dat ik zandgrond heb want het is altijd zeer droog .

Bjorn

Geplaatst:

Compost zal helpen vocht vast te houden en de samenstelling van je grond te verbeteren...

Voor die oppervlakte kan je een kuub compost bestellen en dan heb je een laagje van ongeveer 5 cm, twee kuub is 10 cm enz dat je kan inwerken. Je kan dit regelmatig herhalen of vanaf volgend jaar je eigen compost erin verwerken met je tuinafval van dit jaar.

Geplaatst:

Bij aanleg zou ik niet gierig zijn. Een kruiwagen per vierkante meter moet wel voldoende zijn. Je kan ook overwegen wat turf door de grond te verwerken. Komt de structuur allemaal ten goede. Zo heb ik het hier gedaan. Gras omgespit, 40 liter compost per vierkante meter en ook ongeveer 40 liter turf per vierkante meter, maar zoveel hoeft het helemaal niet te zijn. Maar nu heb ik grond van prima structuur.

Geplaatst:

Waarom hebt ge het gras weg gedaan? Dat op zich is al goede compost.

De beste aardappelen kweekt men op een gescheurde weide.

Ge had beter gewoon een jaartje patatten geplant op dat stukje, omspitten en planten, het gras is weg en ge hebt lekker eten.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Ik wou geen patatten op dat stuk, ik wou alles behalve patatten (niet dat ik iets tegen patatten heb, integendeel)

Ik heb de graszoden omgedraaid trouwens he. Ik stak vierkanten uit, toch zeker 30-40 cm diep en draaide die dan gewoon om. Het gras ging niet verloren.

Geplaatst:

Sorry, ik had het tegen topicstarter, die heeft wel 20 cm afgegraven.

Dat is nu juist die laag waar al het bodemleven in zit.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Misschien omdat die laag vol rommel zat?

Heb hier thuis ook nog liggen vloeken. Van iedere schep aarde die ik uit de grond neem en zeef kan ik een medium bloempot vullen met stenen en andere troep.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...