Ga naar inhoud

Nieuwe natuur en streekproducten aangeboden

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na bijna al mijn vlierbloesemcordials te hebben verkocht (oa. op de Sonsbeekmarkt) bied ik nu graag aan: Vlierbloesemazijn, Lindebloesemthee en Dennensiroop. Elk product heeft zo z'n verhaal maar de rode draad van mijn "lijn" is dat ik alles wat komt kijken bij het thuisgemaakte lekkers veel aandacht en liefde geef, van het uitzoeken van de beste pluklocatie tot en met het designen en laten drukken van de labeltjes op pot en fles; het is een persoonlijk verhaal omdat ik graag allround bezig ben en zo kan genieten van het buiten zijn hieronder dan de fotoos; belangstellenden kunnen mij een pb sturen of hieronder reageren. Vlierbloesemazijn: 250 ml: 3,00 euro 500 ml: 5,00 euro. Lindebloesemthee zakje 2,50 euro. Dennensiroop: 40 ml flesje, zuiver en en versie met thijmblaadjes: 2,00 euro. grotere fles hiervan: 200 ml 3,50 euro. zie ook mijn facebookpagina (fotoalbum: kookgozers' shop).fotoos-canon-tm-04-09-14-21290481410036167.JPGfotoos-canon-tm-04-09-14-22213731410036206.JPGfotoos-canon-tm-04-09-14-26296371410036261.JPG

groeten van stasboertje

Geplaatst:

thanx anyway de suiker is idd knap geraffineerd...kan je bijvoorbeeld wel tegen oersuiker of andere zoetstoffen? of verdraag je het niet vanwege de Dennen-bestanddelen?

Geplaatst:

Ik verdraag vanwege overgevoeligheid qua zoetstof alleen ahornsiroop. Maar sowieso verdraag ik nauwelijk producten die ouder zijn dan een halve dag, omdat er dan histamine in vrij komt (als het er niet al van nature in zit). Aangezien ik erfelijk belast al weinig enzym aanmaak dat histamine in de darmen in het voedsel afbreekt, en door de lyme is dit bijna helemaal gestopt, moet ik dus heel vers eten en mijn eigen voedsel verbouwen, anders krijg ik teveel histamine in mijn bloedbaan met alle gevolgen van dien. Dus daarom kan ik niets eten van wat je aanbiedt helaas. Mijn groententuin is naast plezier ook bittere noodzaak voor mijn voedselvoorziening. Direkt vanuit de tuin invriezen kan wel, ingevroren komt er geen histamine vrij. Maar ik kan bijna het hele jaar rond ook uit de tuin eten. Ik heb nu weer wintersla en winterandijvie gezaaid. En er zijn natuurlijk de koolsoorten en vaste groentenplanten.

Geplaatst:

poeh, ga d'r maar aanstaan het lijkt mij een behoorlijke dagtaak om op die manier met voedsel bezig te (moeten) zijn. maar gelukkig heb je er ook plezier aan om in en met groen bezig te zijn. succes in elk geval met het nieuwe zaaiwerk. ik tuinier zelf ook jaarrond, zeker nu ik een tuin aan mijn appartement vast heb, een balkontuin (waarin nog paksoi, tomaten, bonen...) ik kan nog een hele tijd profiteren van de extra warmte die je hier hebt, met oa. malse kropjes sla, postelein etc, en op enkele stappen van m'n keukentje

Geplaatst:

Ja, het is een aardige dagtaak. Een tuin direct naast de deur is wel veel handiger, dat hoop ik ook nog een keer te krijgen. Lekker dat je nog groente hebt op het balkon.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...