beertjerinke Geplaatst: 8 oktober 2014 Geplaatst: 8 oktober 2014 Ik zou graag melkkefier gaan maken wie heeft er wat bolletjes(of hoe dat ook heet ) voor mij te koop Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook
zaaizee Geplaatst: 8 oktober 2014 Geplaatst: 8 oktober 2014 Die heb ik voor je je bedoelt toch het yoghurtplantje Kefir? Tijdje geleden gekocht maar nog niets mee gedaan. Je moet de inhoud van één zakje oplossen blabla en dit 24 laten staan op 20-22°C. Nou ja daarom heb ik het nog niet gedaan, het is hier doorgaans geen 20-22°C graden..of wacht dan zet je het natuurlijk gewoon in een gesloten oven. Ga jij maar starten, dan neem ik wat bolletjes van jou Quote
Jorieke123 Geplaatst: 8 oktober 2014 Geplaatst: 8 oktober 2014 Met dat poeder heb je dan weer geen korrels, die zullen ook niet groeien geloof ik. Of je moet weer een ander poeder bedoelen Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
zaaizee Geplaatst: 8 oktober 2014 Geplaatst: 8 oktober 2014 O is dit iets anders? Ok.. dan ga ik morgen die yoghurt aanzetten Quote
Jorieke123 Geplaatst: 8 oktober 2014 Geplaatst: 8 oktober 2014 Nou ja, dat poedertje is vooral voor mensen die die groeiende korrels een beetje... eng vinden Dacht ik. Er groeit dus niets, maar je krijgt wel zure melk/yoghurt. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
beertjerinke Geplaatst: 8 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2014 Bedankt jorieke weer wat geleerd zaaizee ik bedoel dus de korrels hihi ben benieuwd hoe het met een zakje gaat dan ben wel benieuwd hoe dat gaat met een zakje Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook
RvO Geplaatst: 8 oktober 2014 Geplaatst: 8 oktober 2014 Ik heb nog een backup melkkefir in de vriezer liggen. Ik ga er niet mee verder. Het was een leuk experiment, maar ik leef niet genoeg met klok en kalender. Ik had het al aan Lorraine beloofd, maar het kan wel in tweeën.Ik heb geen ervaring met ontdooien, maar het schijnt te kunnen.Als je een pb-tje stuurt met je adres, dan kan ik het opsturen. Ken je deze al? http://www.melkkefir.nl/ Quote
RvO Geplaatst: 8 oktober 2014 Geplaatst: 8 oktober 2014 @Zaaizee,Die 20-22°C komt niet zo heel nauw hoor. Bij een paar graden minder groeit het "plantje" gewoon iets minder snel. Kamertemperatuur ging bij mij prima. Quote
beertjerinke Geplaatst: 8 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2014 Wat fijn RvOje had het al beloofd aan lorraine alleen als zij er geen probleem mee heeft graag De site kende ik nog niet Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook
Loraine Geplaatst: 9 oktober 2014 Geplaatst: 9 oktober 2014 Nee hoor zeker geen problemen meeEerlijk zullen we alles samen delenHoop dat we er beide veel plezier aan gaan beleven EditMocht een van ons nog aan waterkefir kunnen komen hoor ik het graagHeb jij daar evt. Ook interesse in? Quote Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
beertjerinke Geplaatst: 10 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2014 Ik heb een kado gehad van mijn zus je raad het wel melkkefir ik ben dus voorzien loraine mag alles hebben Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook
Loraine Geplaatst: 10 oktober 2014 Geplaatst: 10 oktober 2014 Dat is nou leuk van zussenSuper cadeau Quote Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.