Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi iedereen!

Ik ben van plan om in de nieuwe moestuin te werken met een wisselschema. Hierbij zou ik naast de 6 traditionele velden ook 1 extra veld willen voor pompoen. Aangezien een even getal mooier past ga ik 8 bakken plaatsen ipv 7. Het is natuurlijk zonde om deze leeg te laten dus misschien kan hier ook nog iets extra in? Dit is mijn plan:

Kolen

Peulvruchten

Aardappelen

Wortel

vruchtgroenten

bladgroente

Lege bak, iemand een goed alternatief?

pompoen

En dan belanden we terug bij het begin...

Ik heb me hier vooral gebaseerd op het meest gebruikte plan: kool > peulgewassen > aardappelen > wortelgroenten > vruchtgroenten > bladgroenten

Ben benieuwd wat jullie er van vinden! Hopelijk kan iemand me hier bevestigen of bijsturen

Geplaatst:
Lege bak, iemand een goed alternatief?

A. Wisselen op zichzelf. Ruimte om ieder jaar iets extra's te telen. (Of in het teeltschema deze bak hetzelfde maken als een van de andere bakken...zodat je dat jaar voor dat soort gewassen dubbele ruimte hebt)

B. Maak er een 2 of 3 jarige bak voor aardbeien van. Na die tijd neem je voor aardbeien een extra bak en gaat deze weer mee in het wisselschema.

C. Hou ze enkele jaren voor vaste groenten of voor kruiden.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Je HOEFT niet elke jaar wisselen, het kan natuurlijk (doe ik zelf ook) maar elke 2-3 jaar wisselen is ook prima (sommige groente moet je vaker wisselen dan andere). En aardbeien inderdaad hoef je eigenlijk bijna helemaal niet wisselen (elke 4-5 jaar is goed voor ze maar hoeft niet).

Extra bak: zou ik kruiden doen en bloemen (eetbare bloemen of bloemen voor de thee of gewoon sierplezier) OF uien (+-kruiden). Ook kun je daar iets doen dat je extra lekker vindt en al in een andere bed heeft.

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...