Ga naar inhoud

Courgetteplant: blad met bruine randjes

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik ben dit jaar voor het eerst begonnen met het planten van groenten en kruiden in potten. En ik voel me net een bezorgde moederkloek Met hulp van Google heb ik nu een aantal planten die het goed lijken te doen. Alleen de laatste paar dagen ben ik wat ongerust over een paar planten. Ik weet niet precies of er iets mis is en zo ja, wat. Misschien moet ik bijmesten of meer/minder water geven? Na wat zoeken kwam ik bij dit forum terecht en ik hoop dat jullie mij, met jullie kennis en ervaring, op weg kunnen helpen

plant88871429186999.jpg

Het gaat om deze courgetteplant (Gold Rush). Eind februari gezaaid en halverwege maart verpot. Hij heeft nu sinds een week knoppen. Wat mij opvalt is dat het blad en de plant een tamelijk lichte kleur hebben (op de foto niet goed te zien omdat hij in de schaduw staat). De plant was in het begin donkerder groen. Ook heeft één van de bladeren wat dorre donkere plekjes aan de rand. Het lijkt geen schimmel te zijn, ik heb ook al aan de onderkant van het blad gekeken. De andere bladeren hebben het niet.

blad59351429187019.jpg

De plant staat achter een raam op de zuidzijde. Het zou misschien verbranding kunnen zijn, maar het is maar op een blad, en de kleur van de plant is erg licht, dus ik twijfel. Kan iemand hier zijn licht op laten schijnen? Alvast bedankt!

Groetjes,

Cherna

Geplaatst:

klein beetje voeding geven, denk een tekort aan voedingsstoffen

En inderdaad de zon kan voor de beschadiging aan het blad hebben gezorgd.

Niet meer in de volle zon plaatsen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...