michael-art Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Mijn plan is om van een oude afvoerbuis(11,5 cm doorsnede) een soort van open potjes te maken welke ik tussen de groentes kan plaatsen en waar ik dan afrikaantjes in kan zetten tegen plaaggedierte. Nu weet ik dat je bij groentes dus aan wisselteelt doet i.v.m. bodemziektes en vervelende beestjes. Geld dit ook voor afrikaantjes en soortgelijke bloemen en moet ik beter dat stukje grond vervangen ieder jaar of kan ik gewoon het zelfde stukje grond bemesten elk jaar opnieuw? Quote Wat als alle oceanen van appelmoes gemaakt zouden zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 (edited) wisselen is altijd goedmi: tagetes werken tegen aaltjes maar alleen als een aaltje de wortels ook aanprikt dus ik zou ze vrij laten groeien en niet in potjes zettenverder werkt het dus pas echt goed als je een veldje volzaait, dat stuk wordt dan schoon min of meerhet tagetes stuk schuif je dan telkens op in de wisselteelt na de aardappels Edited April 30, 2015 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michael-art Posted April 30, 2015 Author Share Posted April 30, 2015 Dank je robO voor je antwoord . Ik denk dat ik ze dan maar in de volle grond ga zetten. Quote Wat als alle oceanen van appelmoes gemaakt zouden zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts