Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Aarbeienplanten geven geen aarbeien


annavan

Aanbevolen berichten

Ik heb dit voorjaar een stuk of 10 aarbeienplantjes gekocht en deze op zo'n 20 cm van elkaar in de volle grond gezet in de hoop dit jaar lekker veel aarbeien te kunnen eten, maar helaas zijn mijn plantjes veel drukker geweest met stekjes maken dan aarbeien waardoor ik nu zo'n 4 M2 vol heb staan met plantjes en na de aanwezige aarbeitjes bij de aankoop maar een handjevol aarbeien heb kunnen eten.

 

Nu is ook een deel van de groeiende aarbeien opgegeten door die verrekte naaktslakken, maar hoe voorkom ik dat ik volgend jaar weer zo'n slechte opbrengst heb? Ik heb vroeg in het seizoen al verschillende scheuten verwijderd, maar dat bleek niets te helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet precies welke soort, maar wel dat het doordragers zouden moeten zijn aangezien we daar specifiek om hebben gevraagd.

 

En t/m juli hebben we dit jaar al steeds de uitlopers (voor zover we zagen) weggehaald, maar alsnog zaten er in totaal nog steeds max 5 aarbeien aan. We hebben toen wel een aantal keer bloemetjes gehad, maar dit waren er telkens maar een handjevol in totaal.

 

Bedankt voor de link, ik zal kijken of er iets tussen staat wat we dit jaar nog niet hebben geprobeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het jonge plantjes waren zou je volgend jaar meer oogst moeten krijgen, het tweede jaar is vaak het beste

een doordrager als Ostara geeft natuurlijk niet in 1 keer een flink aantal aardbeien maar spreidt de oogst over het seizoen

je moet ze dan ook het hele seizoen goed verzorgen met wat compost, voeding, water etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En slakken vanaf het voorjaar onder controle houden door langs de rand van je perkje dakpannen te leggen met daaronder wat paneermeel en slakkenkorrels (de ecologische soort, met ferritine). Ze schuilen graag onder een pan, worden ook aangetrokken door het paneermeel en zitten dan gelijk ook bij de slakkenkorrels die onder een pan langer goed blijven. Je riskeert ook minder dat vogels of andere dieren ervan eten (al beweert men dat die ecologische enkel schadelijk zijn voor slakken).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...