Geplaatst: 5 maart 20169 j Zojuist heb ik onze kas flink opgeruimd. Maar nu? Wat zijn nu redelijk eenvoudige planten om in onze kas te plaatsen? Ik ben een beginner, vandaar de vraag. De grond is gortdroog en er heeft munt in gestaan, per ongeluk... Dat is er nu wel uit. Voor de zekerheid heb ik er zeil overheen getrokken. Wat is een goed startpunt vanaf hier? Moet er mest in? Moet de grond een keer goed nat? Moet ik alvast iets zaaien? Welke plantje moet ik zaaien? Alvast bedankt voor de adviezen!
Geplaatst: 7 maart 20169 j Eerst en vooral de bodem eens goed uitspoelen. Ongeveer 100 a 150 liter water per vierkante meter. Op een zo kort mogelijke tijd zodat je kleine vijvertjes in je serre hebt. Zo kunnen de zouten wegspoelen. Regenwater gebruiken als het kan ! Het is zonde hiervoor zoveel leidingwater te gebruiken. Heb je verteerde mest beschikbaar ? Die kan je dan wat onderwerken daarna. Ik heb er geen ervaringen met verse mest maar ik veronderstel dat je die best goed onderspit. Een laag verteerde compost er bovenop als je die beschikbaar hebt mag zeker ook. En dan kan je beginnen zaaien en planten. Let wel op want waarschijnlijk wil je rond half mei tomaten etc in de serre planten ? Dan moet je er rekening mee houden dat wat je nu nog plant of zaait , weg moet zijn tegen dan , anders heb je geen plaats Hoe zie je het verschil tussen pastinaak en wortelpeterselie : https://tikketim.wordpress.com/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.