Suuzel Geplaatst: 16 maart 2016 Geplaatst: 16 maart 2016 Hallo Allemaal, Ik wil heel graag mijn eigen groente en fruit kweken maar ik ben zeer noob wat dat betreft.In mijn woonkamer heb ik allerlei zaadjes ( van het seizoen) in kiembakjes met dekseltje gedaan en als ze groot genoeg zijn zet ik ze in de tuin.Ik haalde pas van een "moestuinsetje" de dekseltjes eraf en alles is flauwgevallen.. ik had toen weeer de deksels erop gedaan en toen ging het weer goed. Nu heb ik de deksel er weer afgehaald wat ze groeien uit het bakje en mijn kasje buiten staat behoorlijk vol nu. Wat moet ik nu doen? zijn ze nu stervende of gaan ze weer bijkomen? het betreft tomaat, rucola en tuinkers, de wortels zijn ( nog) niet flauwgevallen. De plantjes in de tuin in de kas leven maar het lijkt wel of ze niet willen groeien. Ik heb voor buiten de makkelijke moestuinmix gekocht en een kastje bij de Lidl vandaan. helaas staat onze tuin precies waar de zon niet zo goed schijnt maar wilde toch graag proberen. Wat zijn jullie tips voor deze nieuwkomer? Greetz Suuzel Quote
Jorieke123 Geplaatst: 16 maart 2016 Geplaatst: 16 maart 2016 Tuinkers, rucola en wortel zaai je het beste direct in de tuin zaaien, op het zakje staat wel vanaf wanneer dat kan. Die hebben het veel te warm binnen in zo'n kweekkastje. Het is buiten, zelfs in een kas, nog wel aardig koud 's nachts voor zaaigoed, dus dan groeien ze niet zo hard. Of bijna niet zelfs. Het komt allemaal goed, zodra het wat warmer wordt. Dan zaai je wat zaken opnieuw, en in de tussentijd valt er veel te lezen hier op het forum Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Alice777 Geplaatst: 18 maart 2016 Geplaatst: 18 maart 2016 Tuinkers kun je in van die kiemschaaltjes kweken, of op een schoteltje op wattenschijfjes, heel simpel.Kiemt al binnen een dag, na een paar dagen kun je het al eten.Rucola zaai je na de ijsheilige buiten in de volle grond.Wortels kunnen nu al buiten gezaaid worden.Tomaten moeten wel nog binnen blijven tot de ijsheiligen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.