Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ga aan de slag op 1m2 + wat potten etc.

Omdat wij vrij veel weg zijn heb ik de volgende 2 systemen gekocht:

2x deze:

http://www.banggood.com/25m-Micro-Drop-Irrigation-System-Atomization-Micro-sprinkler-Cooling-Suite-p-982485.html

1x deze:

http://www.banggood.com/Intelligent-Automatic-Flowers-Watering-Timer-House-Garden-Water-Timer-p-936317.html

Ik hoop dat ik automatisch mijn bewatering op orde kan krijgen met 1x per dag (~22:00 ?? wat is de beste tijd?) een aantal minuten water geven door de irrigatie buisjes. De draad loopt eerst door de vierkante metertuin op het dak en daarna 2 verdiepingen naar beneden naar een paar bakken / potten. De lagere verdieping zal ik wat minder sproeiers geven omdat het water wat nog in de staande lijn (van dak naar benden) blijft staan waarschijnlijk in de uren na het sproeien daar ook nog uit zal lopen.

Even experimenteren dus

Iemand ervaring met dit soort systemen?

Geplaatst:

Ik gebruikte op mijn kleine balkon Blumat druppelaars.

een-water-geef-systeem-t874-30.html#p30655

Nu gebruik ik Blumat niet meer. Want nu geen balkon meer, wel 300 m2 moestuin.

"het luie watergeven in beeld":

De uitdrogende aarde geeft onderdruk in de sensor. Hierdoor wordt het afgeknepen rubberslangetje iets minder afgeknepen, en laat heel geleidelijk water door. Net zolang tot de aarde bij de sensor vochtiger is. Geen onderdruk meer, slangetje wordt weer volledig afgeknepen. Helemaal automatisch, zonder stroom. Wel eens in de een a twee weken het watervat bijvullen.

Ik vond het ideaal, vooral omdat het reageert op afnemende vochtigheid van de aarde. Veel andere systeempjes geven altijd een beetje water, of gedurende een instelbare periode., zonder rekening te houden met regen, zon, temperatuur.

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

wauw, waar had je dat vandaan. Mijn balkon is een experiment voor een semi-beheerde moestuin in t buitenland.

Daar komt een volle 1000L ibc te staan en daarop moet automatisch onbeheerd de periode van de voorjaarsvakantie tot zomervakantie overbrugd worden. (8 weken).

Dat is mijn ultieme doel

Beginnen met een 'overzomering' van 6 weken hier (juli aug) en als dat lukt ook een systeem daar.

Zal dan wel wat groentes mislopen maar daar moet ik nog ff over nadenken en goed plannen.

gevonden op blumat.nl super tof maar ook prijzig systeem

Geplaatst:

Je zou kunnen werken met een regenautomaat die gestuurd wordt door een sensor die je in de grond stopt,

deze schakelt de pomp automatisch aan/uit.

Er zijn regenautomaten die je van afstand via internet kan bedienen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...