Geplaatst: 8 juni 201114 j Wanneer kan ik postelein oogsten? Ik heb een paar foto's bijgesloten voor hoever ze nu zijn:
Geplaatst: 8 juni 201114 j Dat kun je nu al knippen hoor, als je paar cm boven grond afknipt groeid het weer aan, ik zou optijd oogsten want het staat zo in de bloei en dan is het niet lekker meer, ik ben trouwens gek op postelijn heerlijk gestampt met de aardappels. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 8 juni 201114 j Auteur Dank je. Die steeltjes eet je ook toch, in een stamppot? Heb je overigens een idee qua hoeveel personen hiervan kunnen eten, als ik nu een oogst doe?
Geplaatst: 8 juni 201114 j Ja steeltjes en blad eet je, zeer gezonde groente ik dacht veel ijzer dat het o.a bevat.Je hebt wel veel nodig het kimpt nogal bij koken, ik schat dat daar voor 2 personen staat maar 3 kan vast ook. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 8 juni 201114 j Auteur We zijn hier met zijn drieën, dus gaan we daar voor (dan maar een iets kleinere portie op het bord ) Dank voor je antwoorden.
Geplaatst: 18 september18 Sep Ik was op zoek naar een topic dat specifiek over winterpostelein gaat, maar dat kan ik niet vinden. Vandaar dat ik mijn vraag hier neer zet, want het gaat over wanneer de winterpostelein oogstklaar is. Dus het past hier hoop ik wel.Een kleine maand geleden heb ik voor het eerst winterpostelein gezaaid. Inmiddels staat het er zo bij. Mooi, maar nog wat ielig per plantje/steeltje. Ik denk dus dat het nog wat verder moet uitgroeien, maar heb geen idee. Hoor graag wat jullie aanraden.
Geplaatst: 29 september29 Sep Als ze zo dichtbij elkaar staan dan blijven het van die iele blaadjes en steeltjes. Je kunt het nu gewoon knippen als een soort microgroente bijv. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 29 september29 Sep Dank je Jorieke, dat heb ik gisteren ook gedaan. Ik was in de veronderstelling dat het dicht op elkaar gezaaid/gekweekt moet worden. Maar dat is dus niet zo. 29 september29 Sep aangepast door Dahli
Geplaatst: 29 september29 Sep Nou ja, alles kan hoor. Maar ik eet het spul bijv. graag als/door stamppot in de hele vroege lente, en dan heb ik liever dat het echt wel een beetje stevige grotere plantjes zijn met dikkere steeltjes zodat het makkelijk oogst en schoonmaakt en nog een beetje cruncht. Net als rauwe andijvie ofzo. En dan moeten ze echt verder uit elkaar staan.Ik ben hier wat verwend: het komt hier in mijn moestuin nu weer overal op, uit zichzelf. En dan wied ik een teveel aan zaailingen weg.Ik zocht nog even een foto: Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 29 september29 Sep Ok, ik snap nu wat je bedoelt door de foto. De plantjes staan echt los van elkaar. Ik zie nu ook wat dat doet met het formaat. Dat wat steviger vind ik ook lekkerder dan dat hele zachte. Ook voor salade. Volgende keer maar proberen wat ruimer te zaaien of tijdig uit te dunnen. Dank voor de uitleg!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.