Angelavandebelsen Geplaatst: 31 maart 2016 Geplaatst: 31 maart 2016 Hoi allemaal, Ik ben nieuw hier en ik ben niet zo'n hele handige klusser. Ik wil een klimrek maken voor aan mijn moestuinbak. Deze staat vrij en niet tegen een muur. Welk materiaal kan ik hiervoor gebruiken. Het moet uiteraard sterk zijn en zo goedkoop mogelijk. Ik wil hier cherrytomaatjes, klimcourgette, komkommer tegen aan laten groeien. Hopelijk hebben jullie tips. Angela, een enthousiaste beginnende moestuinierder. Quote
metermoestuin Geplaatst: 31 maart 2016 Geplaatst: 31 maart 2016 Niet helemaal antwoord op je vraag, maar ik zag dat ze bij de Gamma hele mooie houten rekken verkopen en helemaal niet zo duur! Misschien is dat een makkelijke oplossing? Quote
DannyL Geplaatst: 31 maart 2016 Geplaatst: 31 maart 2016 Mogelijke opties - 3 houten panlatten erin , en wellicht een rozen klimrek bij van Cranenbroek halen, en die erop timmeren. - 3 houten latten, en daar spijkers in slaan, en dan met binddraad lijntjes maken (ook gekruist en evt in elkaar gevlochten op diverse punten Quote
dennislp Geplaatst: 2 april 2016 Geplaatst: 2 april 2016 Ik heb welliswaar geen moestuinbak, maar werk wel met klimplanten in potten. Daarvoor zet ik een koker van gaas vast in de pot.Het is gewoon gemaakt van dat gaas wat ook als hekwerk gebruikt kan worden. Daar stukken van knippen en buigen tot ronde kokers. Iedere koker is 1 meter hoog. Je kan er voor kiezen om er 2 of 3 op elkaar te monteren. Opzichzelf is gaas niet echt mooi. Echter gaat het wel LANG mee en als het begroeit is zie je het gaas niet meer. Heb dit tot nu toe alleen gebruikt voor klimmende windes en reukerwten. Ga het dit jaar ook gebruiken voor mini-komkommers. Foto's: Soms hang ik in de koker nog eens lampjes, kan 's avonds wel een grappig effect hebben Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.