Geplaatst: 30 april 20169 j Hallo, Ik heb sinds 29 maart tomatenplanten gezaaid. Deze staan er ondertussen mooi bij op zolder. Hier is een constante temperatuur van +/-16 graden. Als ik uit het dakraam kijk, kijk ik naar het oosten. Ik verwacht dat ze niet te nat staan, en ook zeker niet te droog. Ik heb 12 tomaten staan, 2 a 3 vertonen deze verkleuring. Ze staan in zaai en stekgrond zonder toegevoegde voeding.
Geplaatst: 30 april 20169 j Je hebt het probleem al zelf aangehaald. Ze staan in zaai en stekgrond (geen voedingsstoffen). Deze grond is alleen goed voor te zaaien en te stekken. Als je plantjes 2 blaadjes hebben moet je ze in potgrond (wel voedingsstoffen) steken zodat ze genoeg energie hebben om te groeien. Deze energie kunnen ze niet uit zaaigrond halen. ==> geel = noodkreet voor voedingstoffenIk zou ze overplanten in een grotere pot met potgrond erin. Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
Geplaatst: 30 april 20169 j Auteur Bedankt voor de snelle reactie. Dat dacht ik ook al, aldoende leert men! Ik heb alleen die maat potjes, na ijsheiligen wil ik ze naar buiten doen dus ik heb ze opnieuw gepot in dezelfde potjes en heel veel grond verwijderd en vervangen voor potgrond. Achteraf was pokon ook een goede idd, alleen had ik die reactie toen nog niet gezien. Ik hou het zo in de gaten, heb amper wortels beschadigd. Ik verwacht dat we zo wel de komende weken kunnen uitzingen .
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.