Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dit is mijn 1e jaar met broccoli en ik twijfel of het zo goed gaat. Alle mijn plantjes zijn namelijk wat 'slungelig' en er is amper verschil te zien tussen binnen voorgezaaid/direct gezaaid en in tunnel/niet in tunnel. Het lijkt alsof de voorgezaaide in de tunnel er iets beter uitzien, maar die zijn dan ook de helft van formaat.

Deze foto is van de grootste plant, direct gezaaid in een meterbak. Er staan er nu even 4 in 1 vakje, maar volgende week kunnen ze over naar elk hun eigen vak.

IMG2016060511351576241465119839.jpg

Geplaatst:

Ik zie tweeeneenhalve broccoli op je foto, rechtsonder in het broccolivak eentje, dan links een stukje van een ander en bovenaan nog eentje die verstrengeld lijkt te staan met een OI-kers? Het is wat moeilijk te zien...

(of die 'OI-kers' is ook gewoon een broccoli maar staat maar half op de foto:))

Die rechtsonder ziet er in mijn ogen in elk geval prima/normaal uit! Gewoon 1/2 cm dieper planten en beetje stevig aandrukken (dat is niet algemeen, maar kolen houden daarvan schijnt:)). Die andere zien er wat spichtiger uit, maar daar zou ik gewoon hetzelfde mee doen en kijken wat het wordt. En minder dicht op elkaar idd.

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com

Geplaatst:

Ik ben geen expert, dus durf niet te zeggen of je broccoli te slungelig is of gewoon in de puberteit. Ik had wel hetzelfde probleem en heb dat opgelost met emmertjes & mest.

De emmertjestip ooit van een ervaren tuinder gekregen: zet ze in emmertjes, daar hebben ze steun aan als ze de kool ontwikkelen.

Ik gebruik emmertjes van Griekse yoghurt en van snoeptomaatjes, in de bodem maak ik met een scherp mes kruiselings twee sneden, en met een schaar knip ik daar de hoekjes vanaf, dan krijg ik een soort van ruitje/cirkel.

Dan eerst iets om het voetje van de plant leggen tegen de koolvlieg (ik heb ingeknipt golfkarton gebruikt), daar trek ik de stengel doorheen en dan haal ik die door de bodem van het emmertje.

Verder kan de stungeligheid wijzen op een tekort aan mest, broccoli lust veel en ze staan met vier op 'n rij bij jou. Geef ze vooral veel stikstof. Bij mij doet wekelijks verdunde brandnetelgier wonderen voor ze, plus handenvol gedroogde koemestkorrels.

Het doorzettingsvermogen van onkruid is bewonderenswaardig

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...