tomvm Geplaatst: 16 juli 2016 Geplaatst: 16 juli 2016 hallo, ik heb nu plantjes voor een watermeloen klaar om te planten. zowel in de serre als buiten heb ik hier plaats voor. Wat zouden jullie doen: in de serre of buiten zetten? Alvast bedankt tom Quote
tomvm Geplaatst: 16 juli 2016 Auteur Geplaatst: 16 juli 2016 mmm, ik ben precies wat snel ik lees zonet dat de teelt van watermeloen alleen maar mogelijk is in de serre ze zeggen ook nog dat je deze best in een grote pot met drainagegaten erin zet in de grond, om indringing van schimmels te vertragen Quote
weknow Geplaatst: 16 juli 2016 Geplaatst: 16 juli 2016 Bovendien ben je al aan de late kant. Meloenen hebben een lange tijd en veel warmte nodig om rijp te worden. Ik hoop dat je nog een of 2 vruchten rijp kunt krijgen...... Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
tomvm Geplaatst: 17 juli 2016 Auteur Geplaatst: 17 juli 2016 als het 1 heeeeel grote is, is dit goed voor mij we proberen nog é. Quote
weknow Geplaatst: 17 juli 2016 Geplaatst: 17 juli 2016 Als je de planten al hebt, is het zonde om ze nu al op de composthoop te doen..... Niet geschoten is altijd mis Maar met een ras dat kleine meloenen geeft zou je beter uit zijn, omdat die gemiddeld genomen sneller zullen rijpen. 3 kleintjes is 3x lol en lijkt me beter dan een hele grote die niet echt rijp meer is. P.s. mocht je nog vruchten krijgen (zeer waarschijnlijk!) die niet meer helemaal rijp worden (ook waarschijnlijk) dan moet je ze niet weggooien....als de smaak goed is, maar niet heel zoet (= te weinig zon-uren) dan is het een prima ingrediënt voor een lekkere jam of chutney. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.