Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Kan ik stam en stokbonen naast elkaar kweken? Bij elkaar in hetzelfde groentebed?

Geplaatst:

welkom

ja, dat kan wel maar is niet zo handig mi;

stambonen houden van veel zon en moet je meestal ook wel wat opbinden/stutten, bijvoorbeeld met twee eindstokken en er tussen lange dunne bamboes of touw

stokbonen gaan tot 2,5 m hoog en geven dan wel veel schaduw

ik weet niet hoe je de indeling had bedacht maar hier doen we ze toch apart: twee rije stambonen. 4 stokken stokbonen met eronder sla in voorteelt en pompoen in nateelt

Geplaatst:

Die pompoen als nateelt onder/bij stokbonen, hoe gaat dat in zijn werk? Krijgt die pompoen dan niet veel te veel schaduw en te weinig voeding? Ik vind het wel een interessante combi, plaats-technisch gezien. Zet je de pompoen pas ter plekke als de bonen al "op" zijn?

Wat betreft schaduw op de stambonen: je kunt natuurlijk ook de stokken aan de noord-kant van het bed zetten met de stambonen ervoor. Alleen lijkt me dat best lastig plukken, maar zo voorkom je wel schaduw.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

linkje

daar doen ze mais-pompo-stokbonen maar hier gaat pompo stokbonen beter omdat de mais vaak te laat op gang komt om de bonen te laten klimmen (het idee is dat de mais de bonen steunt, de bonen stikstof en wat schaduw gaan leveren aan de pompo zodat de grond minder uitdroogt, in indianenland dan hè)

je moet bij ons dus wel zorgvuldig zaai-plannen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic