Lowie Geplaatst: 3 mei 2017 Geplaatst: 3 mei 2017 Misschien niet echt het juiste topic, sorry daarvoor! Dit jaar zou ik graag eens Oost Indische kers zaaien om te gebruiken in sla, kappertjes van te maken, enz. Maar nu kwam mijn pa plots met de vraag of dit geen plant is die elk jaar terugkomt.Met andere woorden: als ik dit jaar Oost Indische kers zaai, komt deze volgend jaar dan terug? Zaait deze plant zichzelf uit? Alvast bedankt! Mvg,Lowie Maertens Quote
Flup Geplaatst: 3 mei 2017 Geplaatst: 3 mei 2017 Bij de buren komt het elk jaar terug (als je de zaden gewoon laat liggen). Heb vorig jaar voor het eerst OIK gezaaid, dus kan er niet over meepraten nog. Er liggen wel zaden verspreid in de moestuin, maar of die ook op gaan komen, geen idee. De zaden kun je wel heel eenvoudig elk jaar winnen. Je oogst ze als ze groot zijn en dan laat je ze drogen. Het jaar erop kun je ze dan weer prima zaaien. Je hebt al snel meer dan genoeg zaden, van één plant haal je al voldoende zaden voor het jaar erop. Quote
Lowie Geplaatst: 3 mei 2017 Auteur Geplaatst: 3 mei 2017 Dus als ik volgend jaar beslis dat ik geen OIK meer wil, is het dan makkelijk om de zaden op te rapen? Quote
Ann123 Geplaatst: 3 mei 2017 Geplaatst: 3 mei 2017 Ze zijn heel herkenbaar. Als er te veel zijn trek je ze gewoon uit. Quote
Indy Geplaatst: 3 mei 2017 Geplaatst: 3 mei 2017 Wanneer je er kappertjes van gaat maken, heb je best veel nodig voor een potje vol.Ik doe dat zelf ook elk jaar. Ik laat af en toe dan wel een zaadje vallen, en ja,hij komt dan ook wel weer her en der in de tuin op. Op zich vind ik dat erg makkelijk,zo hoef ik nooit meer binnen o.i.kers te zaaien, ,wat me weer ruimte scheelt En ik heb al mooie afgeharde zaailingplantjes, die ik zelf naar een nieuw definitief plekje verplant.(vanmiddag net gedaan.) Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.