Ga naar inhoud

asperges steken overal door ! gedachte mislukte oogst doet nieuwe groenten stuk

Featured Replies

Geplaatst:

Ik dacht dat er van de asperges niets in huis kwam , maar nu de grond bewerkt is en de meeste asperges die ik terugvinden kon uitgehaald zijn , steken ze plots de kop op tussen de gewassen die nieuw staan door ... Ze lijken het effect van onkruid te hebben en eens uitgehaald zijn het wel degelijke grote dikke asperges , maar schaden deze de nieuwere planten dan niet ??

Bovenop deze staan nu aardappelen , kruiden zoals tijm ( een 50-tal ) en oregano . De enige plaats waar ik ze niet zie doorsteken is bij de sla en de bieslook ?

Moet ik nu alle gewassen nog gaan verpotten of wat dien ik hieraan te doen ?

de tijm is reeds verplaatst omdat deze blijkbaar te weinig water kreeg ( staat op ruggen die schuinaf lopen en deze stonden bovenaan ) .

De asperges steken quasi overal plots de kop op als ik onkruiden aan het wieden ben ...

graag beetje tips aangezien ik echter een beginner ben die toch alsnog graag de moestuin tot ietwat succes wil verkrijgen , er zijn naast tijm wel nog enkele andere planten stuk ( meloenen en pompoenen , alsook staan deze tussen de courgette en komkommers , waar tot nu toe nog geen schade aan is , maar wel de meloen en hoofdzakelijk pompoen die reeds vruchten in aanmaak had ) ,

ik weet me geen raad gezien deze tussen alles groeien ...

vierkante meter moestuin naar volle tuin . Groentje in het groene ,meer dan 20kg framboos , meer dan 20 pompoenen en teveel aan courgettes, te weinig tomaat en gelukkig voldoende paprika kunnen oogsten en het hele jaar door sla en kruiden en een volle diepvries

Geplaatst:

Als je van asperges af wilt, moet je de wortelstokken volledig uitgraven, de wortels zitten vaak redelijk diep en breed. Een zware klus dus.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic