Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

vergeten groenten en kruiden ,oerprei enz ...

Featured Replies

Geplaatst:

Hallo iedereen ,

Zoek je vergeten groenten ,kruiden enz ... Ik heb er vele staan ,ben hobbykweker . Oerprei of parellook ,Zwartmoeskervel ,rode melde ,palmkool enz.. zaden en plantjes te koop in Brasschaat of kan opgestuurd worden ? Stuur mijn mail voor alle info [email protected] .

groetjes ,

Geplaatst:

Nou ja dat is grappig. Gisteren wilde ik een berichtje over vergeten groenten plaatsen, maar ik dacht daar krijg ik vast gelazer mee dus heb ik het niet gedaan. Maar nu jij er over begint vind ik het wel geoorloofd om mijn bericht/vraag alsnog te plaatsen. Begrijp me niet verkeerd, mijn bericht is niet persoonlijk aan jou gericht hoor. Iedereen mag reageren

Wat zijn in hemelsnaam vergeten groenten of anders gezegd, waarom heten sommige groenten vergeten groenten? Door wie zijn deze groenten vergeten, en waar dan? Wat is dit voor modewoord en wie heeft deze hype nu weer de wereld in geslingerd. Vergeten groenten bestaan niet! Mensen die al langer dan vandaag een moestuin hebben, mensen die wel eens in een natuurvoedingswinkel komen, mensen met een gedegen kook- of tuinboek in de kast hebben staan, mensen met niet zo hippe opvoeding eten de groenten die volgens allerlei moderne goeroes onder deze naam vallen al hun levenlang. Dat een deel van de bevolking tot voor kort niet wist hoe een schorseneer, warmoes of een koolrabi eruit zag maakt nog niet dat het een vondst is dat ze bestaan. En dat veel mensen niet weten dat aardpeer en zuring lekkerder zijn dan aardappels en kropsla betekent gewoon dat ze niet verder kijken dan hun neus lang is.

Je kunt notabene op 25 september naar het Feest van de Vergeten Groenten. Hahaha, kost wel 50 pieken om bij dit exclusieve evenement aanwezig te zijn "Let wel het aantal plaatsen is beperkt!". Ik lach me een hoedje

Het spijt me als ik mensen tegen de schenen schop met mijn berichtje maar werkelijk, dit fenomeen is te gek voor woorden.

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Geplaatst:
  • Auteur

Hallo allemaal ,

Vergeten groenten zijn ook groenten met al hun mineralen die zijn niet verwaterd zoals de groenten in de winkel niet op smaak gekweekt ,mensen zeggen mij soms het smaak allemaal hetzelfde .Vergeten groenten zijn niet commercieel interessant in de winkel je moet deze recht uit de tuin eten . Super lekkere gerechtjes kan je ermee maken .Geen tuin zelf in potten kan je ze kweken .Ja iedereen zijn hobby he ,wij maken zelf thee van onze kruiden met eigen combinaties ,zoveel mogelijk zelf bedruipend zijn dat wil ik .

Geplaatst:

Vergeten groenten zijn groenten die ooit verbeterd en verbeterd zijn tot ze nieuwe kleuren, betere resistentie, etc. kregen. Die 'gemaakte' soorten namen de tuintjes over, en dus is het grote publiek de 'oersoorten' vergeten.

Geplaatst:

Echt wel dat vergeten groente bestaan, ik zou zeggen Leslie lees eerst wat over deze groente, gaat een hele nieuwe wereld open,

van bijzonder mooie groente leuke gebruiken enzv.

zeker weten dat je de helft niet kent of ooit gezien hebt

Beslist niet waar dat vergeten groente onzin is, prachtige soorten zijn er waarvan zaad amper te krijgen zo vergeten zijn ze,

gelukkig zijn er liefhebbers die vergeten groente kweken en zaad oogsten, zodat we ze ook eens kunnen proberen.

Inderdaad zijn het groente die om wat voor een reden al jaren commercieel niet interesant gevonden worden en niet tekoop zijn bij groenteboer enzv.

maar hardtikke leuk zijn om te proberen door moestuinliefhebbers.

mijn favoriete site over vergeten groenten is deze kun je veel van leren Leslie, http://www.belleepoquemeise.be/

@Hugo heb je een lijst van je zaden en plantjes die je tekoop hebt

Het is zelfs een gemiste kans om veel te leren dat bij de forum index niet speciaal vergetengroente staan, denk dat veel mensen dat leuk zouden vinden om over vergetengroente meer te weten en sommige ervan uitteproberen.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Hans: wat een ontzettend leuk site, hij staat nu bij mijn favorieten.

Lekker leesvoer.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Dat vindt ik nou ook.

Maar pas van de winter heeft deze Guy Dirix tijd om zaden te versturen op dit moment heeft hij het te druk in zijn tuin,

ik heb met bewonderimg naar het peulvruchten assortiment/collectie gekeken, die zijn echt bijzonder en veeeeeel

verder vondt ik bv heel leuk om te lezen dat er meerdere kardoen rassen zijn (nooit geweten tot deze site), die ik zeker ga proberen.

Players only love you when they're playing.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.