Ga naar inhoud

Weer een paddenstoelenvraag: wie O wie?

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Deze vond ik ook erg bijzonder overigens. Wederom 1 in de categorie 'nognooitgezien'

Welke paddenstoel is het? (Ik ga het niet eten, gewoon om te kijken of mijn determineer skills al iets zijn toegenomen!)

dd3a8b309ae9b25c19139f486430195b.jpg

aangepast door Gast
Geplaatst:

Je hebt het wel stevig te pakken hè

2 x 1 u in de oven gedaan op 100 graden.

Op mijn droogmachinelijst staat bij champignonschijfjes 3 uur bij 50 graden tot ze leerachtig zijn.

De boleten doe ik ook op 50 graden, maar (veel) langer.

Die van jou lijken een beetje gebakken. Nou ja, als het maar lekker is

Die rooie: misschien een duivelsbroodrussula.

Nogmaals: moeilijk te zeggen van een foto, want zelfs de grootte is niet goed te beoordelen.

Verder zijn standplaats, kleur van de steel, kleur van de sporen en nog veel meer ook van belang.

Dit is iets voor jou: http://floraeuropa.eu/nl/determineren/paddenstoel-of-zwam-determineren

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Grinnik, dat scheelt nog al!

Ik had de oven een stukje open en heb een paar x gekeken of ze droog waren, maar waren steeds een beetje vochtig. Ik kreeg het ook niet helemaal fijn gemalen in mijn apparaat. Jouw poeder was echt poeder, dit is beduidend groter. Dacht het misschien nog te vijzelen, maar gaat toch in soep ed.

Dus laat het gewoon zo. Ruikt heel sterk, lekker!

Die paddenstoelenfascinatie is er altijd wel geweest bij me. Zou ook graag een cursus in de buurt willen doen, maar is vaak toch wel een uur rijden. Dat uurtje lukt nog wel, maar als ik erna ook nog moet zoeken, bukken, lopen en vervolgens weer een uur terugrijden, dan ben ik een week uit de running... dus het blijft hierbij vrees ik : -(

Maar verder dan kijken ben ik nooit geweest, dus er is al 100% vooruitgang

En raar dat dezelfde foto er 2 x in staat. Zal er 1 weghalen.

Geplaatst:

Hier een filmpje van een Duitser die boleten gewoon in de woonkamer droogt (maar hij zegt er niet bij hoe lang).

op 7 minuten.

Vandaag een dagje binnen zitten; het is nog nauwelijks droog geweest. Wel goed voor de paddenstoelen

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Grappige vent, lekker droog met z'n 'also, morgen bin ich tot'! dat lijkt me echt super, zo lekker plukken en er vooral van smullen en niet aan dood gaan! Hij kan alleen echt niet zo best koken...

Ik heb wel eens champignons binnen gedroogd, je ziet vanzelf wel wanneer ze droog zijn. Met vloerverwarming misschien sneller op de grond? Bij ons thuis moet het vooral bóven de grond, uit de buurt van grijpgrage handjes en kwijlende kindermondjes die niet schromen om hier en daar te kwijlen. Al dan niet bewust...

Geplaatst:

Om paddenstoelen te vinden, hoef je niet naar Appelscha te gaan. In mijn voortuin schopte ik tegen een stuk brood wat ik al een paar dagen zag liggen. Die vogels ook, strooien maar rond met pinda’s en stukken brood in de tuin.

Het stuk brood bleek een zwam... onder de lelijke conifeer van de buren. Incl zijn kindjes. Aldus mijn kindjes.

4f50b03cbe019e443e952a8ad12aad51.jpg

66839b2977e36265e3c27297dbfce715.jpg

06e3916a799d5aae3c676d6c5ca2e172.jpg

Geplaatst:

Hopelijk tasten die zwammen dan die lelijke conifeer aan

O ja, vloerverwarming is ook een optie, daar had ik niet aan gedacht.

Hoe staan je oesterzwammen er nu bij? Is het wat geworden? (Foto's?)

En heb je dit wel gezien?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...