Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

vraagje,ze voorspellen volgende week vorst die wel een tijdje gaat aanhouden, -5 misschien wel -10.

nu heb ik tuinbonen en uien voorgezaaid in een foliekasje buiten. Ik monitor de temperatuur, en zie dat hij snachts een halve tot 1 graad warmer is dan de buitentemperatuur. Nu gaat dat met -5 mogelijk ook vriezen in het kasje.

Ze zijn nog niet gekiemd, maar ik heb gisteren 1 tuinboon voorzichtig iets uitgegraven en zag wel dat die al aan het opengaan was, dus langzaam ontkiemt het wel. De uien staan nog geen week, dus kan nog even duren. Is de vorst straks een probleem, of moet ik de zaailingen naar binnen gaan verhuizen, ik heb wel een koele kamer ong 17 graden maar is dit uiteindelijk niet te warm, gaan ze dan niet lang en dun worden etc?

Ik kan ze ook met kas en al in de schuur zetten met een led tl erbij....in de schuur zal het lichtjes vriezen maar misschien dan net niet in het kasje?

Onkruidmanager 1.0

Geplaatst:

De tuinbonen kunnen sowieso een behoorlijke vorst wel hebben, zorg alleen dat je ze nu droger houdt, dat scheelt ook erg kwa bevriezen en vooral rot als de bonen straks even stil komen te staan. Dus aan de droge kant houden.

Uien nú in koude kas zaaien vind ik zelf erg vroeg. Kiemen lekker bij hogere ( 15-20 ) graden en moeten daarná, na boven staan, een stuk koeler en kunnen dan ook wel wat koude hebben.

Geplaatst:
  • Auteur

De tuinbonen heb ik nog geen 1x water gegeven maar voelen vrij nat aan nog.

Die ga ik niet droog krijgen denk ik.

Uien kan ik evt naar binnen verplaatsen. Ik had het advies van Diana aangehouden, uien zaaien buiten onder glas of kas...

Onkruidmanager 1.0

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic