Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst:

Verwonderd als ik was twee dagen geleden toen ik met het uitdelen van wat komkommers aan één van m'n buren constateerde dat hij komkommers in azijn niet kende.... Misschien zijn er nog zo ...?

In kom scheut water, peper en zout en redelijk wat azijn (gewone keukenazijn). Komkommer in fijne schijfjes snijden (ev. met schil als het zelfgekweekte zijn) en een uurtje laten trekken.

Heerlijk bij frietjes en gebakken aardappels !

Geplaatst:

Doe mij maar ingelegd uit azijn met suiker erin. Van de gedachte alleen gaat mn bekkie al samentrekken

Vroegâh toen oma t nog maakte moest ik t ook al niet, deden ze altijd bij de sla. En dat was ook al 'konijnenvoer'. Deed ze er een kwak slasaus en een ei doorheen. Juk.

Grappig, van de 2 artikelen die je net post denk ik iiiieeeuuwww terwijl ik bijna alles lust

Jasmin, van een geraspte wortel ook

Good things come in small packages

Geplaatst:

Als je zonder schort staat te raspen, moet je s kijken wat voor oranje op een wit shirt kan komen

En je krijgt t er zo moeilijk uit in de was

Dus tegenwoordig schraap ik ze niet meer schoon, maar doe dat met een kaasschaaf. En raspen in de machine. Veel minder oranje prut overal. En sneller.

Geplaatst:
  • Auteur

Smaken verschillen uiteraard. Als ik als Belg in Nederland kom en frietjes bestel met stoofkarbonaden (stoofvlees) waarin suiker is verwerkt, heb ik al gegeten en gedronken

Soesjes zijn ook lekker, maar niet goedkoop. Daarom, bij overschot van vanillepudding, smeren wij een boterham met choco, dichtplakken en bovenop een laag pudding. Gelijkt op soesjes en lekker ook !

En wat dacht je van lekkere lentekost : gekookte aardappelen, melksaus, sla en rookworst. Neem een soepbord vol met verse sla, aardappels er bovenop en redelijk met wat zout bestrooien, kokende melksaus erover zodanig dat de sla "schrikt", en dat met rookworst en mosterd.... Heeeeeeeeeerlijk !

Geplaatst:

Dat bord soep met sla en saus lijkt mij zo niet al te geweldig. En je hebt gelijk wat betreft de suiker, schijnbaar willen ze ons er verslaafd aan houden want overal word royaal suiker in/door gedaan. Je kan geen verpakking omdraaien of t zit er wel in

Van mij mogen de sudderkarbo's dan ook wel zonder hoor

Geplaatst:

Ik krijg de griebels van die melksaus......

Dat van die suiker is inderdaad zo, het lullige is dat je er echt aan gewend raakt.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:
Smaken verschillen uiteraard. Als ik als Belg in Nederland kom en frietjes bestel met stoofkarbonaden (stoofvlees) waarin suiker is verwerkt, heb ik al gegeten en gedronken

Soesjes zijn ook lekker, maar niet goedkoop. Daarom, bij overschot van vanillepudding, smeren wij een boterham met choco, dichtplakken en bovenop een laag pudding. Gelijkt op soesjes en lekker ook !

En wat dacht je van lekkere lentekost : gekookte aardappelen, melksaus, sla en rookworst. Neem een soepbord vol met verse sla, aardappels er bovenop en redelijk met wat zout bestrooien, kokende melksaus erover zodanig dat de sla "schrikt", en dat met rookworst en mosterd.... Heeeeeeeeeerlijk !

Lijkt mij dat jij de persoon bent om hier in het dorp mee te komen eten tijdens het jaarlijkse Cancoillotte feest! Wij eten dan gekookte aardappels, overgieten die met Cancoillotte (smeltkaas uit de buurt) en daarbij diverse soorten echt vleesch (worst, karbonaden, speklappen). Wie wil kan ook nog een flinke dot sla krijgen. En dan bedoel ik dus sla, niet dat moderne gedoe met allerlei frutsels erin maar gewoon sla - dat groene spul uit de tuin - niets meer en niets minder! Eerlijk eten, goed klaargemaakt voor en door hardwerkende mensen

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Geplaatst:

Klinkt goed! Wanneer is dat 'vreet'festijn?

Geplaatst:
  • Auteur

Wat betreft die sla met melksaus, het blijkt een plaatselijk recept te zijn en dan alleen nog in bepaalde families. In het begin stond mijn vrouw er ook erg argwanend tegenover, totdat ze het geproefd had. Ik verzeker jullie, in de lente met de eerste sla uit de tuin, voel en smaak je maar pas dat het lente wordt. Je moet het echt eens proberen. De melksaus is eenvoudig : smelt wat boter, voeg er melk bij (veel) en zout (ev. ook peper). De conbinatie van de verse sla met de melk, aardappel, rookworst en mosterd is niks raars. Wie niet proeft niet weet !!

Maar ja, mijn vrouw smeert dan confituur op haar kaas tussen de boterham, en dan draai ik ook om...

Geplaatst:
  • Auteur

Boek mij maar veuvecouderc, lijkt me helemaal niet slecht met die kaassaus

Geplaatst:
Klinkt goed! Wanneer is dat 'vreet'festijn?
Boek mij maar veuvecouderc, lijkt me helemaal niet slecht met die kaassaus

1e Weekend van December! Maar dan zijn onze gastenkamers nog niet klaar Zal ik dan maar reserveren voor december 2012?

Het najaar en de winter zijn sowieso goed hier om flink te eten en te drinken, in September arriveert de Mont d'Or en in November de Beaujolais, dan in December dus de Cancoillotte en in Januari eren we natuurlijk Sint Vincent (de patroonheilige van de wijnboeren) met een uitgebreid en vochtig maal!

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Geplaatst:
  • Auteur

Daar komen we zeker nog op terug

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.