Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst:

ik probeer rozenbortel jam te maken, maar wat een werk al die pitjes er uit halen, ik las ook dat de complete rozenbortel gekookt gezeeft kan worden en van die overgebleven moes de jam maken, maar dan heb je zo veel rest afval....wie heeft er ervaring mee ?

(ontsappen klukt niet, geeft na genoeg geen sap af )

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Geplaatst:

Als je kookt en dit kooksel door een fijne zeef haalt valt rest afval reuze mee blijft bijna niks over,

ja de pitjes dat is net wat je wilt.

Je kunt ook door een neteldoek halen en uitpersen dan krijg je gelei.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Bij de aldi zag ik weer de passeerzeef liggen die ik daar ooit heb gekocht. Die gebruik ik nu vooral voor die rottige pitjes in de bramen. Het is even een heel gedraai met die zeef, maar je hebt dan wel pit-loze fruitprut voor bijv. jam.

Geplaatst:
  • Auteur

ik heb z'n zeef maar het lijkt wel niet te werken.....zo veel gedraai en zo weinig prut wat ie er door drukt....wat doe ik fout ??

Geplaatst:
  • Auteur

de rozenbortels staan klaar in de pan, wilde eerst weten welke manier van ontpitten snelste is en het meeste opbrengt heeft, de zeef geprobeerd met kersen maar dat lukte echt niet, en met bessen vondt ik het ook een gepriek voor maar een beetje vruchtvlees zonder pitjes..... heb niet veel ervaring met die zeven, ik denk dat ik iets verkeerd doe....maar wat ?

ik zal zo even een klein beetje koken en proberen maak ik ook even wat foto's misschien zien jullie wat er mislukt....

Geplaatst:
  • Auteur

help hoe voeg je foto's toe ?? het is veranderd....

Geplaatst:
  • Auteur

de beloofde foto's ! ehhh dus niet...nou ik kan dus geen foto plaatsen.....

ik kan de ad foto ( gevonden onder aan ) wel gebruiken maar na de foto aan geklikt te hebben staat ie nergens.... uploden blijft ook grijs....

Geplaatst:
  • Auteur

de ouderwetse foto toevoegen manier is niet meer....is het bij jou dan nog steeds het zelfde ? ik krijg iets heel anders als ik foto toevoegen druk....ik kan wel in mijn documenten komen van uit add fils maar dan doet ie er niets mee als ik een foto selecteer.....???

Geplaatst:
  • Auteur

eindelijk gelukt !! ( wel per stuk moeten verkleinen wat een werk...) maar hier de foto's van vanmiddag;

236_0525a32bf68567960061849fcd635e0b.jpg

236_7933c83d32c85028e5ad746d5665163b.jpg

maar uiteindelijk heel veel werk voor iets wat ik niet lekker vindt....

van de ongeveer 5 liter vruchten, 1,5 kilo overgehouden = 7 potjes....die ik weer leeg ga gieten als de bramen verwerkt kunnen worden om mix van de maken ! zo blijven we bezig !

Geplaatst:
  • Auteur

aaarrrgggrrrr nu weer halve foto en een link ??? ben er nu even klaar mee, wat een gerotzooi met die foto's.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.