Angela263 Geplaatst: 1 augustus 2011 Geplaatst: 1 augustus 2011 ik heb ooit ergens gelezen dat het beter is voor de kruiden om de bloem eruit te knippen. Nu heb ik munt, bieslook en peterselie waar bloem in komt. Klopt het dat het beter is of kan het geen kwaad om het te laten zitten? Alvast bedankt, Angela Quote
geedee Geplaatst: 1 augustus 2011 Geplaatst: 1 augustus 2011 Kruid verliest zijn smaak als hij bloem gaat maken: alle in de plant opgeslagen kracht gaat naar de bloem om vervolgens zaad te maken. als je zelf zaad wil hebben moet je ze laten zitten. Wil je het als kruid blijven gebruiken, afknippen. Dat is wat ik altijd doe Quote
Guus D Geplaatst: 3 augustus 2011 Geplaatst: 3 augustus 2011 als je zelf zaad wil hebben moet je ze laten zitten. Wil je het als kruid blijven gebruiken, afknippen. Hoe kan ik de zaden uit mijn selderij halen? Quote Omdat het kan.
geedee Geplaatst: 3 augustus 2011 Geplaatst: 3 augustus 2011 als je zelf zaad wil hebben moet je ze laten zitten. Wil je het als kruid blijven gebruiken, afknippen. Hoe kan ik de zaden uit mijn selderij halen? In bloei laten schieten en wachten tot de zaden eraan rijpen, dan afknippen en in papieren zak ondersteboven hangen drogen; meestal als je selderij laat staan bloeien ze wel en anders het 2e jaar in ieder geval. Quote
Guus D Geplaatst: 4 augustus 2011 Geplaatst: 4 augustus 2011 als je zelf zaad wil hebben moet je ze laten zitten. Wil je het als kruid blijven gebruiken, afknippen. Hoe kan ik de zaden uit mijn selderij halen? In bloei laten schieten en wachten tot de zaden eraan rijpen, dan afknippen en in papieren zak ondersteboven hangen drogen; meestal als je selderij laat staan bloeien ze wel en anders het 2e jaar in ieder geval. Okee zal ik proberen Quote Omdat het kan.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.