Ga naar inhoud

blauwe bessen struik ineens bruin en aardbeienplanten rood, wat kan dit zijn?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn blauwe bessen struik is ineens helemaal bruin geworden deze week en de bessen verschrompeld, daarvoor was er niks aan de hand. Wat is er aan de hand? Wat kan ik doen?

Ook mijn aardbeienplantjes worden ineens rood. Wat is dit en wat kan ik er aan doen?

Komt dit door het warme weer?

zie foto's

2019072820075960151564395588.jpg2019072820080686761564395535.jpg

Geplaatst:

Bij mij zijn ook sommige planten verbrand. Ik hoop dat je bessen struik weer opnieuw gaat uitlopen, want die ziet er wel erg slecht uit. Je kan een stukje van de barst weg krassen met je nagel om te zien of die nog groen van binnen is, want dan heb je kans dat deze nog leeft.

Aardbeien planten bij mij hebben ook wat bladeren welke ze laten afsterven. Gelukkig hebben ze genoeg bladeren.

Als ik in de bomen en struiken bekijk hier in de buurt, zie je ook overal brandschade. Ook een hoop jonge boompjes die nu compleet dood blad hebben, en 2 weken geleden nog groen waren.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...