Zoe.de.kock Posted July 30, 2019 Share Posted July 30, 2019 Ik plant van dit jaar zelf tomaten.Er komen al enkele goede vruchten aan.Nu zegt mijn stiefvader dat ik bepaalde vruchten moet afknippen zodat de andere beter kunnen groeien.Ik heb al op het internet rond gezogd maar vindt hier niets van.Ik weet wel dat ik moet dieven en de slechte bladeren verwijderen. Zou iemand mij met meer ervaring hier iets over kunnen vertellen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted July 31, 2019 Share Posted July 31, 2019 wij knippen geen vruchten weg, we toppen de plant wel na de 5e trosgoed leeslinkje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 31, 2019 Share Posted July 31, 2019 Nee, ik haal geen vruchten weg. Zeker niet bij de meer standaard tomatensoort zeg maar. Ik heb wel eens zo'n plant gehad die wel 1000 tomaatjes zou gaan maken, en daar ook flink mee bezig was, maandenlang. En de 1e exemplaren werden maar niet rijp, en toch kwamen er steeds nieuwe bij. Daar ben ik in gaan knippen en uitdunnen om ze nog voor de koude maanden rijp te krijgen. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts