Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Mijn aardbeienplanten staat in een grote pot op een pilaar. De plant geeft veel "stengels" die naar beneden groeien.

Ik wil graag nieuwe stekken maken. Kan ik die knobbels die eronderaan hangen afknippen en op water zetten zodat ze wortels trekken en daarna in de grond zetten?

Graag advies,

PETRON

aangepast door Gast
Geplaatst:

Ik zou de pot op de grond zetten, en er genoeg potjes met aarde omheen zetten zodat je ieder aardbeienstekje zachtjes in een eigen potje kan "duwen"..wachten tot het goed doorworteld is ( onder het potje kijken of er wortels uitkomen) en dan pas de strengetjes naar de moederplant afknippen.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

appelvrouw, dank voor je advies.

ik ga het proberen maar dan andersom. potjes met aarde er rondomheen. de plant kan nl niet op de grond staan.

soms woon ik ook in no frankrijk en aangezien ik ook minstens 111 jaar ben is het een leuke gedachte elkaar te ontmoeten, in ieder geval te mailen.

groet en dank

petron

Geplaatst:
Ik zou de pot op de grond zetten, en er genoeg potjes met aarde omheen zetten zodat je ieder aardbeienstekje zachtjes in een eigen potje kan "duwen"..wachten tot het goed doorworteld is ( onder het potje kijken of er wortels uitkomen) en dan pas de strengetjes naar de moederplant afknippen.

dank appelvrouw voor de raad

ik was ook op zoek om aardbeien te stekken maar uw idee lijkt mij het eenvoudigst

groeten kathleen

Geplaatst:

Kathleen en Petron, nog dit: als er van het stekje weer een nieuwe stekje "vertrekt" kan je deze er beter afknippen, dan gaat alle kracht naar het eerste stekje toe.

Petron, stuur me maar een PB...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...