Jessica bouwman Geplaatst: 17 maart 2020 Geplaatst: 17 maart 2020 (aangepast) Hi tuinliefhebbers, Hopelijk kunnen jullie mij advies geven; Mijn eigen kat doet tegenwoordig haar behoefte buiten in onze eigen tuin. Ze plast en poept op een vrij stukje aarde, in onze nu nog vrije border... Maar, nu wil ik graag dit stukje grond ook gebruiken om wilde bloemen en zonnebloemen te zaaien... Mijn vraag is, heeft t nut om hier de zaadjes te planten? Aangezien ik verwacht dat de grond wel enigzins is aangedaan door de urine en uitwerpselen?? Denken jullie dat de bloemen in deze grond zullen gaan kiemen en groeien?? Uiteraard weet ik dat ik er niet met blote handen in moet gaan, en zal ook extra zakken tuinaarde toevoegen om zo hopelijk een iets vruchtbare bodem te creeeren. Ik hoor graag jullie mening/ advies Ps, en hoelang duurt t voordat kattenpoep is verteerd?? Vind t namelijk nu wel fijn dat ik nooit meer een kattenbak hoef schoon te maken.. 17 maart 2020 aangepast door Jessica bouwman Quote
Flup Geplaatst: 17 maart 2020 Geplaatst: 17 maart 2020 Als de kat er plast, zal de grond te zuur zijn. Dat zul je niet snel wegkrijgen waardoor de kans dat er wat groeit een stuk kleiner is. Katten zijn vleeseters en mest die je in de tuin voor de planten gebruikt, komt van planteneters. Persoonlijk geloof ik niet dat het goede mest voor de planten / bollen / struiken is. Hoe lang het duurt voordat de poep verteerd is, geen idee. In ons vorige huis had ik veel overlast van de buurtkatten (poep in de tuin). Dat haalde ik altijd weg, dus geen idee hoe lang de vertering duurt. Hangt ook van de bodemvochtigheid af. Nu heb ik eigenlijk geen kattenoverlast meer en zelf heb ik ook geen katten. Wel honden en als die per ongeluk in de tuin poepen, haal ik dat ook weg. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.