Lowie Geplaatst: 8 mei 2020 Geplaatst: 8 mei 2020 Enkele jaren geleden heb ik ook last gehad van dit beestje...(zie topic "wat woont er in mijn frambozenplant?"). Als antwoord kreeg ik de frambozenkever, maar die leeft in de vruchten en niet op het blad. Die bruine larve is eerder de larve van een mot. Op jouw foto is ook mooi de pop te zien. Ik gok op een bladroller. Net zoals bij mij zijn bij jouw ook de toppen van de plant gekruld, en gevuld met een soort wit pluis. Dit is een kenmerk voor bladrollers. Als je je blaadjes omdraait zie je vaak de larven zitten. Ik heb er zoveel mogelijk platgedrukt. Het volgende jaar opnieuw gehad, maar minder. Uiteindelijk kwamen ze niet meer terug. Frambozen zijn sterke groeiers, dus ze overleven dit wel. Mvg, Lowie Quote
SanneerMeneer Geplaatst: 11 mei 2020 Auteur Geplaatst: 11 mei 2020 Dank je wel voor uw reactie! Het is idd zeer zeker niet de frambozenkever. Iets wat ik in de eerste instantie ook dacht. De frambozenkever zitten idd in de vruchten en doen verder niets met het blad. Ik heb verder geen larven in het blad gezien. De frambozen houdt ik voortaan wel even extra goed in de gaten. Groet, Sanneermeneer Quote
SanneerMeneer Geplaatst: 11 mei 2020 Auteur Geplaatst: 11 mei 2020 Ik trek de conclusie dat dit dan de rode knopbladroller is. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.