Ga naar inhoud

Welke planten kunnen er in een kleine plastic kas?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi, 

Ik heb sinds kort een plastic kas. Het is een redelijk kleine kas, omdat ik pas net begin.

Ik ben op zoek geweest op internet voor planten die het goed doen in een kas, maar daar kwam ik vooral paprika, peper, aubergine, komkommer, tomaat, kruidenplantjes en dat soort dingen.

Weet iemand welke kleine planten er nog in mijn kas kunnen groeien? (groente of fruit plantjes)

ps; planten die onder de grond groeien, zoals aardappelen, wortels en uien vind ik niet zo handig in een kas.

Mvg, Boaz 

Geplaatst:

Heb je een foto of de afmeetingen van de Kas? Is het een staande kas, of een plat liggende?

Het lijstje van planten die je opnoemt doen het zeker goed in de kas, beter in de kas dan erbuiten.

Zelf gebruik ik de kas in het voorjaar vooral om kwetsbare jonge zaailingen te beschermen, en later na ijsheiligen (nu 10dagen daarvoorbij) gaan ze er uit.

Verder heb ik mijn stekken er in staan van het één en ander er in staan.
En als het hard gaat waaien, gaan er wat kwetbaare planten terug in.

Voor de rest, zou je b.v. lente ui kunnen doen (blijven kleiner dan dan uien enzo)

Radijsjes, maar dat is voor het voorjaar en najaar. (Met te veel warmte schieten ze door)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...