Jump to content

Flesjes kalf

hansm

Recommended Posts

Jorieke er staat een kalf dat de fles moet hebben, is twee weken tevroeg geboren ofzo ,maar gewoon gezond bij jouw in de buurt

Die kun je gratis afhalen, leek me nu echt wat voor jouw, leuk ook fles geven.

Aleen weet ik niet of het een stiertje of koetje is hopelijk het laatste.

Players only love you when they're playing.

Oooooh heel erg verleidelijk, maar we hopen dat er volgend jaar (als we ook echt alle grond tot onze beschikking hebben, en dus echt meer ruimte en winter-hooi hebben) weer een vergelijkbaar kalfje wordt aangeboden.

In 1e instantie wil ik meteen bellen en in de auto springen om (toch nog een uur heen en een uur terug) het kalf te halen.

Maar we hebben nog geen goede stal om te jong geboren beesten van dat formaat te kunnen verzorgen, het gaat vele vele liters melk kosten (vandaar dat de boer hem weg doet), en van de winter een heleboel hooi. En dat terwijl we nu eindelijk hopelijk genoeg hooi hebben voor de dieren die we nu al hebben.

Kom 15 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem!

www.moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/

Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook

O wat jammer het leek me leuk dat je hem fles moest geven, dat je dan hele tamme koe hebt.

Maarja huisvesting moet wel op orde zijn, verstandig ook hoor van je.

Eigenlijk zou je voor zo'n kalf dan ook een boer in de buurt moeten hebben die je gewoon zijn melk goedkoop wil verkopen zo puur melk recht van de koe, hooi is nog wel tijd zat voor denk ik en zul je vast ook eventueel goedkoop kunnen scoren maarja huisvesting dat begrijp ik wel worden toch hele grote beesten die stevig mooi groot stalletje nodig heeft.

Was het ook nog een vrouwtje ?

Ga jij voor hooi nooit gewoon op braakveld ergens in de buurt of slootkant zo met zeis doen,

toen ik nog veel konijnen had trok ik daar aantal middagen vooruit en had ik vrij snel bergen hooi maarja jij hebt wel grotere eters natuurlijk, maar ik vondt het leuk werk en maakte zakken met

verschillende soorten klaverhooi, grashooi en brandnetelhooi.

Nog doe ik het voor Mexx het stinkdier maar 5 jute zakken vol is natuurlijk zo gebeurd en heb ik al plenty voor de winter.

Players only love you when they're playing.

We hebben de zolder van het schuurtje nu helemaal vol staan met jute zakken hooi, en dan hebben we nog 10 big bags vol met hooi. We hebben door de droogte veel minder kunnen hooien dit jaar, maar hopen net genoeg te hebben en dus dit jaar eens niet bij te hoeven kopen.

Het gras achter is nu nog wel aardig lang, maar dat moeten de schapen de komende maanden maar vers eten, dat gaan we niet meer hooien.

Voor een paar dieren is het inderdaad mooi om ergens wat te gaan hooien en op te slaan in jute zakken!

Maar met alleen al al die schapen hier ....

verstandig ook hoor van je.

Over het algemeen zijn we niet zo verstandig , maar dit wordt wel een joekel van een beest natuurlijk..

Kom 15 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem!

www.moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/

Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook