Geplaatst: 26 december 20204 j Even niet opgelet en een grote pot "zure bamboescheuten en oesterzwammen" gekocht voor een (niet) lekker stoofje 😕 Ik las al wel dat je ze goed af moet spoelen en 10 minuten koken om ze minder zuur te maken, maar heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil mijn potje niet verpesten. Is het soms bedoeld als atjar? "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 2 juni2 Jun Lang geleden, maar ik zit ook met zo'n potje bamboescheuten, aar dan naturel. Ik was op zoek naar zoetzure, knapperige bamboescheuten zoals je die in oosterse gerechten tegenkomt. Er zat geen smaak aan, maar ik heb ze niet bereid zoals aanbevolen, niet geblancheerd. Ik weet niet of jij dat koken gedaan hebt? Ik ben nog wel op zoek naar die bamboescheuten die een knapperige beet hebben en een uitgesproken zoetzure smaak. Ik zit eraan te denken om ze nu zelf te gaan telen, tenzij ik andere weet te vinden dan de waterige van A.H.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.