Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hoi,
Ik heb een rozenboompje van anderhalfve meter hoog dat het tot nu toe al meer dan tien jaar erg goed doet (het bloeit met honderden rozen tegenlijk van juni tot begin december) maar nu komen er wel erg veel bladeren met gele vlekken. Zie de foto. Ik heb internet afgestruind maar kom niet verder. Deze vlekken zie je niet zo vaak en ik heb zowel gelezen dat het door te weinig mest (mangaan?) kan komen al door te veel mest. Behalve de vlekken zijn de bladeren helemaal gaaf.
Grond: löss. In maart wat universele mestkorrels gegeven en wat kalk. Ik heb de afgelopen droge maanden wel water gegeven maar niet veel. In de hete zomers van een paar jaar geleden had het struikje geen problemen, dus hij wortelt denk ik behoorlijk diep.
Alvast bedankt!

rozenvlekken.jpg

aangepast door Leonp
Geplaatst:

Dank je. Daar lijkt het inderdaad 100% op.
Gelukkig staat de plant niet in de buurt van andere rozenplanten dus het infectierisico is laag. We zien het nog een tijdje aan. Het is wel jammer want de plant is altijd er mooi en sterk geweest. (Foto juni 2021)

LP5_6308.jpg

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...