Arebij Geplaatst: 14 juli 2022 Geplaatst: 14 juli 2022 Hoi, Ik heb last van een plaag. Mijn peperbladeren worden opgevroten door iets. Ik heb al een plant weg moeten gooien omdat deze niet meer te redden viel. Nadat ik hiereen andere, gezonde plant heb geplaatst was deze na 2 dagen ook al weer aangevroten. Het lijkt zich in 1 hoek van de tuin te bevinden, in de volle grond. Onder de bladeren kan ik geen rups vinden en geen luis. Grond kan ik niet goed beoordelen, ik zie niets vreemds maar vermoed toch dat het hier in moet zitten. Ik heb wel "last" van behangersbijen maar deze gaten lijkt mij niet van hun te komen Wie weet wat dit kan zijn, en hoe je hier vanaf komt ? Quote
fre3ke Geplaatst: 14 juli 2022 Geplaatst: 14 juli 2022 Slakken zijn dol op peperplanten. Rond middernacht moet je ze kunnen betrappen, en meteen verwijderen. 1 Quote
SasJr Geplaatst: 16 juli 2022 Geplaatst: 16 juli 2022 Ik heb precies hetzelfde! Heel moeilijk de boosdoeners aan te wijzen, maar ik vind na lang zoeken af en toe een piepklein groen rupsje. Ze hebben de kleur van de nerven van het blad en daardoor zijn ze moeilijk te vinden. Ik kan het onder controle houden, maar niet oplossen. Quote
rorror Geplaatst: 16 juli 2022 Geplaatst: 16 juli 2022 @SasJr Ik heb soms dat rupsen op een hete dag zich verstoppen in de bovenste laag van de grond. Eventueel schuil plekken weghalen als ze niet op de plant zelf zitten. Als het slakken zouden zijn, dan zou je ook de slijmsporen moeten zien op de bladeren of grond. 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.