Geplaatst: 2 september 20232 j Auteur Oeh dank je! Geen idee of dit het is, maar het lijkt me wel een mijtachtige gezien de grootte en snelheid waarmee ze zich voortbewegen.
Geplaatst: 2 september 20232 j Hooimijt? https://www.huidinfo.nl/h/hooimijt/ Ik weet niet of ik al vermeld had dat we in Frankrijk vanaf juli tm september last hadden van een soort hooimijt, de aoûta ( vernoemd naar augustus) maar die was eigenlijk niet te zien. De beten op de mens des te meer. 2 september 20232 j aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 2 september 20232 j Auteur Bedankt voor het meedenken mensen en googelen enzo. Altijd fijn! Wij hebben geen hooi, dus lijkt me niet. Maar dat het een mijtachtige is, is me nu in elk geval wel duidelijk. Ik ben benieuwd of ik het volgend jaar weer ga hebben… ik ben van plan de grond wat schoner te houden. Gras korter. De laurier die dik 3 meter hoog is en 2 m breed wat indammen. Kijken of dat soelaas biedt en of het volgend jaar weer raak is. Vorig jaar in sept was het voorbij. Zo’n 2 maanden toen last van gehad. Nu denk ik ook zo ongeveer. Edit: ik heb de titel aangepast want ze zitten niet meer in het zaagsel en waarschijnlijk zijn het mijten.
Geplaatst: 2 september 20232 j Je vergist je door de naam Mellie, ze zitten zeker niet alleen in het hooi. In gras bv.. Gras kort houden is trouwens een heel goed idee. Calendulatinctuur helpt bij het desinfecteren en kalmeren van de beten. Succes! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 3 september 20232 j Grasmijt / oogstmijt misschien? Hier heeft een van de honden er heel veel last van. Ik zie het niet, maar het is ontzettend lastig. Gras korthouden werkt en verder een opgeruimde tuin ook. Het tegenovergestelde van mijn tuin eigenlijk.
Geplaatst: 4 september 20232 j Auteur Gniffel ook het tegenovergestelde van onze tuin @Flup [emoji1787]
Geplaatst: 5 september 20232 j Auteur Het is zo veel minder. Gisteren 1 en vandaag 1 op mijn arm…. Rare dingen die mijten.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.