MoestuinSanne Geplaatst: 14 mei 2023 Geplaatst: 14 mei 2023 Hoi! Mijn aardbeiplantje krijgen bruine randjes bij de bladeren. Ze staan sinds een week in een bak met moestuingrond (intratuin). Ze krijgen naar mijn idee voldoende water, niet te veel, maar ook niet weinig. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Ik heb ze niet extra bemest.. Quote
rorror Geplaatst: 14 mei 2023 Geplaatst: 14 mei 2023 Moestuingrond bevat al extra bemesting, kan zijn dat dit net iets te veel is geweest. Zeker in combinatie met een hoop zon, dan kan het kleine wortel gestel niet voldoende water aanvoeren tot de bladranden. Zie dit als een driebaans snelweg, nagenoeg geen voeding in de grond dan worden 3banen gebruikt voor water aanvoer. Als te veel voeding in de grond zit, dan worden 2banen voor voeding gebruikt en b.v. 1 baan voor water. Wat dus een opstopping veroorzaakt, en resulteerd dat de verste plantpunten niet voldoende water krijgen en bruine randjes krijgen. Dagen zoals gister voldoende water geven, en voor de rest groeit deze er wel overheen als de plant meer geworteld is. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
MoestuinSanne Geplaatst: 15 mei 2023 Auteur Geplaatst: 15 mei 2023 Dankjewel voor je reactie! Goed om te weten. Ik dacht eraan om ze misschien in normale potgrond te zetten, maar dan ga ik eerst even kijken of ze er overheen groeien. Denk je dat dat het beste is? Steeds meer bladeren worden bruin, maar ze krijgen ook nog steeds nieuwe bladeren. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.