Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst:

Graag hier wat recepten voor bloemen boter.. had t hier nog niet kunnen vinden 😅

Geplaatst:

Wij gebruiken niet echt een recept voor bloemenboter. 

Maar net afhankelijk van waar we zin in hebben en wat er in de tuin/in huis is. 

Basis is altijd een pakje ongezouten roomboter dat we op kamertemperatuur laten komen en daarna zeezout (en vaak ook wat citroensap) aan toe voegen. 

Daarna mengen we een heleboel blaadjes van eetbare bloemen naar keuze (viooltjes, goudsbloem, Korenbloem, Oost Indische kers) door de boter. 

Afhankelijk van waar we zin in hebben voegen we soms ook nog toe: gepofte knoflook, kruiden, sinaasappelschil etc. 

Als we de boter willen bewaren, maken we er een "rol" van. Wikkelen die in vershoudfolie en stoppen we het in de vriezer. Dan kunnen we als we het gebruiken een plak afsnijden. 

aangepast door Vastone

Geplaatst:

Zojuist nog een rolletje boter gemaakt, dat gaat vast wel gebruikt worden van het weekend. 

Dit keer naast de bloemen, ook bieslook, platte peterselie en een theelepeltje zeezout toegevoegd aan 250gram ongezouten roomboter. 

Omdat het oog ook wat wil, hou ik altijd nog wat bloemblaadjes en kruiden apart, die leg ik dan op het folie voordat ik de boter in rol, dan zitten er altijd ook wat blaadjes aan de buitenkant 

20230617_135738.thumb.jpg.ff1c7187eeb328f2f42e7347b511e888.jpg

20230617_141920.thumb.jpg.6848056ff2ee92f7f4894b1205aa90b2.jpg

20230617_142003.thumb.jpg.52314fd22424ddd3f98a38260addbb20.jpg

Geplaatst:

Ik vind het werkelijk prachtig die boter, alleen daarom zou ik het al willen maken! 
ik heb alleen niet zoveel bloemetjes. Enne, doet het ook nog wat voor de smaak, die bloemetjes? 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.