Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Groene luis in de hersthoornweegbree


Marlein

Aanbevolen berichten

Vanochtend bij de inspectie van mijn plantjes was het me opgevallen dat de binnenste bladeren van de hersthoorn weegbree gek naar binnen krulden. Bij het openvouwen van de blaadjes ontdekte ik groene luis.

 

2012041611335042701334569393.jpg

 

Wat is mijn plan de campagne nu? Bestrijden wil ik alleen op plant- en mensmaagvriendelijke manier doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel wat anders ( antwoord van Thea is afdoende ) : weet je zeker dat de foto van de weegbree is ? Doet mij nu denken aan camassia. Maakt niet echt uit natuurlijk voor je vraag, maar was gewoon benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja toch? ik heb hem kant en klaar gekocht en het stond op het kaartje. We eten er al lekker van. Gelukkig heb ik er 2 staan, de andere is nog luisvrij.

Dit is hem helemaal.

20120402095209(1)99241333391285.jpg

 

Dus zeep en spiritus helpt ook tegen deze rakkers. Ik heb de kinderen ook al opdracht gegeven om op lieveheersbeestjesjacht te gaan, maar dat schiet met dit weet niet erg op. Hoewel ik er gister zelf 1 zag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...