Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vanochtend bij de inspectie van mijn plantjes was het me opgevallen dat de binnenste bladeren van de hersthoorn weegbree gek naar binnen krulden. Bij het openvouwen van de blaadjes ontdekte ik groene luis.

2012041611335042701334569393.jpg

Wat is mijn plan de campagne nu? Bestrijden wil ik alleen op plant- en mensmaagvriendelijke manier doen.

Posted

groenezeep en scheutje spiritus.Of brandnettelgier ,brandnettels verzamelen in een grote emmer met water 7 dagen laten staan.spuiten maar.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Posted

Heel wat anders ( antwoord van Thea is afdoende ) : weet je zeker dat de foto van de weegbree is ? Doet mij nu denken aan camassia. Maakt niet echt uit natuurlijk voor je vraag, maar was gewoon benieuwd.

Posted

Ja toch? ik heb hem kant en klaar gekocht en het stond op het kaartje. We eten er al lekker van. Gelukkig heb ik er 2 staan, de andere is nog luisvrij.

Dit is hem helemaal.

20120402095209(1)99241333391285.jpg

Dus zeep en spiritus helpt ook tegen deze rakkers. Ik heb de kinderen ook al opdracht gegeven om op lieveheersbeestjesjacht te gaan, maar dat schiet met dit weet niet erg op. Hoewel ik er gister zelf 1 zag.

Posted

ow ja. dat is inderdaad dat hertshoornding ja. De 1e foto gaf een beetje een ander beeld ja. Dank je.