Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zie even door de bomen het bos niet meer. Heel wat oude topic's doorgenomen maar helaas zijn de oude linkjes vaak dood. 

Ik moet de regentonnen opnieuw gaan aansluiten op de hemelwaterafvoer. Op een van de regentonnen wordt een zweetdarm/druppelslang aangesloten. Daarvoor moet een filter komen om te voorkomen dat de slang verstopt raakt. Nu was mijn plan om deze voor de regenton te plaatsen ipv na de regenton, dat scheelt weer wat druk is de gedachte maar klopt dat?

En welk waterfilter wordt dan aangeraden? Ik heb een wildkamp in de buurt zitten en dan kom ik bijvoorbeeld op de Irritec waterfilters.

Geplaatst:

Dan zal ik binnenkort even bij de wildkamp binnenlopen. 

De aansluiting wordt dan regenwater > filter > grote regenton met onderaan aan het kraantje een watertimer en daaraan de zweetslang/druppelslang.
De overloop van de grote regenton gaat naar een 2e ton die bedoeld is voor het aftappen van regenwater. Andersom kan ook maar hoe voller de ton hoe beter de waterdruk voor de zweetslang/druppelslang is de gedachten. corrigeer mij als ik fout zit!

Uit de opruimbak bij de Lidl een simpele watertimer gehaald die je wel handmatig moet starten maar daarna zelf de waterstroom weer stopt. Ik verwacht dat dat voldoende is voor een tuin bij huis en zo niet kan er altijd nog een slimmere timer komen. 
shopping?q=tbn:ANd9GcQfG6UA-9dr0fAQ0Oc04OppwBx62Wqweh036bgOPLW0Qs2PYZ33m01XjDdp9FK848Cccv4U7MlSWpzwD2af0-5sFhpUkLqSoe0Og0ThJjpPmgTe8eDKnKApcZhnPaEbDg&usqp=CAc

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...