Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De tips, ik zou niet weten hoe hier op het forum bakken te verzamelen. 

Maar ik weet niet hoe ik de links naar tips hier moet zetten. Zo bedoelde ik het meer.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

O, @Gitta en @Petrasmoestuin, ik ben ook nog beginneling op dit gebied. Dat blijkt maar weer, want ik had jullie vragen gemist. Ik zie nu dat ik wel mijn eigen topic moet volgen 🤓

En ik had dit topic gemaakt en toen wilde ik er zelf een tip inzetten en toen bedacht ik dat ik behalve raapstelen Mizuna zelf eigenlijk bar weinig nieuwe ontdekkingen heb gedaan 😂😂.
Dat ik die dus graag van andere forumleden lees. Dit jaar heb ik wel, dankzij @Vrouwholle bleekselderij Gimli en ook dankzij haar, maar een andere variant, mini pompoen gezaaid.

Gitta, ik ben ook vergeten hoe je een link plaatst, zodra ik het weer weet laat ik het je weten.

• Thanks 1
Geplaatst: (aangepast)

Een link plaatsen @CJodokus Je gaat naar de pagina en je kopieert  de tekst die je bovenin je computer of telefoon ziet staan. 
Als voorbeeld even deze pagina over afharden dus de tekst achter de 2 kleine sleuteltjes:

Kopiëren doe je via Ctrl C, dan ga je naar de pagina op dit Forum en plak het dan via Ctrl V.

https://jessicakoomen.nl/afharden-van-je-planten/?srsltid=AfmBOoqlkMuNHSHpwYtrgBf7A3WkrxvW5XSKw874Pn6oj81DFVN4jaxk

aangepast door Petrasmoestuin
  • Thanks 2

Ik weet zo snel geen tips voor gewassen, ik zaai eigenlijk gewoon de standaard groentes en niet special MM gewassen.

Iets wat ik wel anders doe dan de gemiddelde tuinder is mijn courgette (gewone, geen klimcourgette) opknopen tot een palmboom zodat de plant minder ruimte inneemt op de grond.
20240929_162610.thumb.jpg.618ca2cef96bc155b91c54945e232d70.jpg

Bij het uitplanten een stevige paal naast de courgette plaatsen (elders las ik de tip 4 stokken rondom, dat ga ik nog testen)
De stam regelmatig losjes vastbinden aan de paal.
Alle bladeren onder de eerstvolgende courgette verwijderen. 

aangepast door loes
  • Like 1
  • Thanks 2
Geplaatst:

Leuke tip @loes. Heb je nog een speciale reden waarom je geen klimcourgette hebt, of gewoon omdat het zo uitkomt?

voor mij zou het handig zijn wanneer de plekken aan mijn klimrekken vol zijn. Onthouden.

zou het ook werken voor pompoenen?

Omdat die klimcourgette er nog amper was toen ik met de MM begon en de klimopties zijn inderdaad ook niet oneindig.
Erwten bij het gaas, Boontjes bij de bonenstaken. Tomaten bij de tomatenspiralen. Op de rozenboog komt dit jaar komkommer, cucamelon en een pompoentje. Over de schutting voorheen druif en nu kiwibes. 

Ik denk niet dat het voor pompoen werkt, die is wel rankend en veel groter. 

aangepast door loes
  • Thanks 2
Geplaatst:

Leuk om te lezen. Ik zou er wel meer over willen lezen, maar je hebt hier vast al meer geschreven. Ik ga je eerst even volgen 🕵️ 🔎 😉 of eerder… teruglezen.

Geplaatst:

Ik weet zo verder geen speciale tips te bedenken maar dat is vast omdat het voor mij al zo normaal is. Ik ga mijn best doen dit jaar mijn moestuinseizoen beter bij te houden met foto's

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...