sygys Geplaatst: 10 april Geplaatst: 10 april Waarschijnlijk is het al 100x gevraagd maar ik krijg niet echt een goed antwoord gevonden het zijn niet echt gele vlekken op de tomaten maar echt een soort brandplekjes niet alle tomaten hebben het maar het probleem lijkt wel steeds groter te worden. De soort op de foto zou resistent moeten zijn tegen aardappelziekte. Iemand een idee wat dit is? Ze staan buiten in de kas maar hadden er binnen al last van Quote
Dahli Geplaatst: 11 april Geplaatst: 11 april Stonden ze binnen achter een raam? Het ziet er voor mij toch uit als verbranding. En wellicht door het glas in het raam is het zonlicht geconcentreerd tot een brandpunt? Net als door een lens bedoel ik. Quote
sygys Geplaatst: 15 april Auteur Geplaatst: 15 april ze stonden wel binnen maar onder een groeilamp van 250 watt. Ik moet zeggen dat ze nu in de kas als een dolle aan het groeien zijn en deze aantasting is bijna verdwenen. Ik ben er wel achter gekomen dat het binnen kweken van groente onder een groeilamp weer allerlei andere problemen met zich meebrengt... Ik dacht juist dat ziektes een stuk minder zouden zijn maar juist omdat er geen frisse lucht en wind bij kan krijgen planten eerder last van schimmels. Zet je wel aan het denken hoeveel schimmelsporen we eigenlijk als mensen iedere dag inademen.. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.