Geplaatst: 22 juni22 Jun Op dit moment is het tijd voor mijn snijbiet uit te dunnen. Normaal probeer ik hierbij de grootste plantjes die te dicht bij elkaar staan te redden door ze elders in de tuin te plaatsen waar plaats is, echter dit jaar zijn al twee pogingen hiertoe gefaald. Vroeg 's morgens uit de grond gehaald, verplaatst en overvloedig water gegeven, maar 's avonds is de plant morsdood. Is het een kwestie van wachten op zachtere temperaturen en regen, of zou het lukken om ze eerst in potjes met potgrond binnen te zetten i.p.v. direct terug in volle grond?
Geplaatst: 22 juni22 Jun Probeer het eens andersom. De plantjes die het grootst zijn laat je staan, de kleintjes knijp je er tussenuit. Dus niet verplanten, maar gewoon eindigen.Bieten, snijbiet en ook Nieuw zeelandse spinazie komen uit een conglomeraat. Dat is een zaadklompje, dus uit elk zaadje komen meerdere planten.De familie biet kan prima omgaan met koele temperaturen, dus extra vertroetelen hoeft niet. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 22 juni22 Jun Auteur Denk dat ik het slecht omschreven heb. De grootste die ik laat staan doen het goed, ik zou alleen de grootste van diegene die ik weghaal elders in de tuin willen zetten voor extra opbrengst.
Geplaatst: 22 juni22 Jun Ruimer zaaien, denk ik dan 😉 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.