Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Snijbiet uitdunnen en verplanten

Featured Replies

Geplaatst:

Op dit moment is het tijd voor mijn snijbiet uit te dunnen. Normaal probeer ik hierbij de grootste plantjes die te dicht bij elkaar staan te redden door ze elders in de tuin te plaatsen waar plaats is, echter dit jaar zijn al twee pogingen hiertoe gefaald. Vroeg 's morgens uit de grond gehaald, verplaatst en overvloedig water gegeven, maar 's avonds is de plant morsdood. Is het een kwestie van wachten op zachtere temperaturen en regen, of zou het lukken om ze eerst in potjes met potgrond binnen te zetten i.p.v. direct terug in volle grond?

Geplaatst:

Probeer het eens andersom. De plantjes die het grootst zijn laat je staan, de kleintjes knijp je er tussenuit. Dus niet verplanten, maar gewoon eindigen.

Bieten, snijbiet en ook Nieuw zeelandse spinazie komen uit een conglomeraat. Dat is een zaadklompje, dus uit elk zaadje komen meerdere planten.

De familie biet kan prima omgaan met koele temperaturen, dus extra vertroetelen hoeft niet.

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:
  • Auteur

Denk dat ik het slecht omschreven heb. De grootste die ik laat staan doen het goed, ik zou alleen de grootste van diegene die ik weghaal elders in de tuin willen zetten voor extra opbrengst.

Geplaatst:

Ruimer zaaien, denk ik dan 😉

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

• Jorieke123 heeft de titel gewijzigd in Snijbiet uitdunnen en verplanten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.