Geplaatst: 8 juli8 Jul Jam koekjes.Afgelopen zondag toen het zo regende mijn laatste kruisbessen jam van gekookt.Laten afkoelen en ondertussen een deeg voor koekjes gemaakt van;220gr koude boter250gr tarwe bloem150 gr gemalen amandelen1 tlp wijnsteenbakpoeder120gr fijne kristalsuikerSnufje zout1/2tlp anijszaad1 eidooierJam naar keuze Ik had geen anijs zaad.. wel venkelzaadjes maar bedacht dat een stripje anijspoeder ook wel kon…. Wij vinden ze heerlijk!😋Uit; “de smaak van het bosDoor; Bernadette Wörndl🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱Met scheut eigen vlierbloesem siroop….😋Grof gemalen amandelen vanwege de bite… maar amandelmeel kan natuurlijk ook..😊Na paar uur koelen in de koelkast gevuld met jam (ook aardbeien jam uit pot voor degene die geen pitjes en velletje blieven…🙄Ik bewaar ze in blik… volgens mijn boek 1 maand houdbaar maar dat halen ze hier niet …😋Rest van de kruisbessenjam gaat door in delen door mijn yoghurt echt heerlijk!😋Note; ik had bij sommige het jam kuiltje iets te diep gemaakt waardoor het koekje erg breekbaar werd op dat punt…😬🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱
Geplaatst: 8 juli8 Jul Wat leuk! Ikzelf ben niet zo gek op koekjes, maar met fruit uet is het misschien wel lekker. Ik ga nu een kersen clafoutis maken op mijn manier, ben benieuwd of het lukt en smaakt. 😊
Geplaatst: 8 juli8 Jul Auteur Ik ben benieuwd naar jouw manier Petra…succes met de jouw kersen clafoutis…🤞😊🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.