Geplaatst: 14 juli14 Jul Hallo Allen,Geen idee of ik hier aan het juiste adres ben maar ik ben opzoek naar leuke stekjes of beginnende plantjes voor binnen thuis. Ik kreeg dit forum in ieder geval aangeraden! Mijn voorkeur gaat uit naar uniekere tropische planten, ik zal een aantal Voorbeelden noemen:Billbergia nutans, Etlingera elatior, Anthurium crystallinum, Medinilla magnifica, Maranta leuconeura, Calathea, Vanilla planifoliaHet is voor mij een beginnende hobby omdat ik planten erg interessant vind en leuk om daar zorg voor te dragen en om ze te zien groeien vanuit een potje aarde naar de meest unieke vormen en kleuren.Ik hoop hier aan het juiste adres te zijn en dat er andere enthousiaste mensen zijn wie mij hierin misschien wat kunnen bieden. Ik ben eventueel wel bereid om een kleine vergoeding te betalen maar als beginneling vind ik het vooral leuk en wil ik graag dingen leren zonder er veel geld voor neer te leggen.Tips en tricks zijn van harte welkom hopelijk komen er leuke reacties of opties! 14 juli14 Jul aangepast door Plantje123
Geplaatst: 15 juli15 Jul Je zit hier niet helemaal goed. Van jouw lijstje ken ik er enkele (van naam) en dat zijn sierplanten. Wij kweken hier hoofdzakelijk groente en fruit, en wat bloemen. En hoofdzakelijk buiten.Maar aangezien de meeste moestuinmensen van planten houden, is er wel kans dat iemand een of meerdere van die planten heeft. Ik daarentegen niet.Ik wens je wel succes net jouw zoektocht. Maar kun je meer uitleg geven over jouw hobby? Want een beginner begint over het algemeen met redelijk standaard planten. Want hoe kom je aan jouw lijst? En wat is jouw doel? Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 15 juli15 Jul Auteur Hallo, Dank voor reactie! Ik heb al wel een aantal planten thuis dus heb enigzins wat ervaring met stekken en verzorgen. Echter zijn dit makkelijke en bekende soorten. Mijn lijst heb ik gebaseerd op mijn eigen research van planten wie mij gaaf lijken. Mijn doel is om zelf van een klein stekje een mooie plant te laten groeien door daarvoor de juiste zorg te geven.
Geplaatst: 15 juli15 Jul Hé Plantje123, hier een gigakamerplantenfan en een half oerwoud in huis. Ik wil je best helpen aan stekjes maar heb geen goede ervaringen met verzending van België naar Nederland en zeker niet als het warm is buiten :-/.
Geplaatst: 15 juli15 Jul Auteur Dag ElkeV80Heel leuk dat je de moeite hebt genomen om te reageren! België is inderdaad wel een stukje weg en lastig om zo even op te halen .. is secuur verzenden in een bubbelenvelop of pakket geen optie met vochtig papier om de wortels oid? Laat het maar weten misschien dat er toch een mogelijkheid is!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.